Şehriyeli Kereviz Çorbası

14:31 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Şehriyeli Kereviz Çorbası
Kerevizi evde yiyen tek kişi olarak ben bu durumdan hiç hoşnut değilim. Kızlarıma bir türlü sevdiremedim şu kerevizi. Mis gibi çorbasını yaptım , şöyle bol limonlu ama yine yemediler. Bu tarifi arkadaşımın annesi, gerçek Egeli bir bayandan aldım. Kerevizin faydalarını bildiğim için, sık sık yapıp yemeye çalışıyorum. Ayrıca çok değişik bir tadı olduğunu düşünüyorum. Lütfen sevin kerevizi ve şimdi bu çorba tarifini deneyin. 

Malzemeler:
1 adet büyük kereviz
1 adet büyük havuç
1 avuç tel şehriye
1 adet et bulyon
1 adet limonun suyu
1 adet yumurta sarısı
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı yoğurt
1 avuç kereviz yaprağı
tuz
Yapılışı:
Kerevizin kabuklarını soyup rendeden geçirin. Aynı şekilde havucu da rendeleyin ve bir tencereye koyun, içine 5 su bardağı su ekleyip kaynamaya bırakın. 1 adet et bulyonu tencereye atın, yeterince tuz koyun.   Kereviz ve havuç iyice yumuşayınca içine bir avuç tel şehriyeyi ekleyin. 5 dk. kaynatın ve bir yandan çorbanın terbiyesini hazırlayın. Limon suyu, yoğurt, un ve yumurta sarısını çırpma teliyle iyice çırpın ve kaynayan çorbaya yavaşça karıştırarak ilave edin. 5 dk. daha kaynatıp ocaktan alın. Çorba kasesine kepçe yardımıyla koyduğunuz çorbanın üzerini taze kereviz yapraklarıyla süsleyin. Herkese afiyet olsun.Ben çorbamı içtim ve kendimi çok iyi hissediyorum. Sevgiyle kalın.


Şehriyeli Kereviz Çorbası

          SEVGİYLE YAPILAN YEMEKLERDEN
                                                                    DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: