Pofuduk Poğaça

18:03 Dilek'le Mutfakta 7 Comments

Pofuduk Poğaça
Beni tanıyanlar, soframı bilenler bilirler. Pofuduk denince aklıllarına ben gelirim. Pofuduk ismini de ben yakıştırdım bu poğaçaya. Çocuklar küçükken bir arkadaşımdan aldığım tarifti bu ve o günden sonra çok sık yapar oldum. Kızlara okula giderken beslenme çantalarına koyardım, çok seviyorlardı. Cumartesi günü akşamdan yaptım ve sabah pazar kahvaltısında kızlar şöyle bir bayram etsinler diye. Yapınca da yeniyor, es geçemiyoruz. Ama hafta içi ekmeği keseceğiz artık, ya da eritmemiz lazım. Üç çeşit yaptım içlerini. Lorlu, tahinli ve haşhaşlı..Gelelim tarifine arkadaşlar..

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt
1 paket yaş maya
1 su bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı tuz
1 çorba kaşığı toz şeker
50 gr. tereyağı
50 gr. margarin
alabildiğince un
İç malzemeleri:
1 çay bardağı haşhaş
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 kase lor peyniri
maydanoz
1 çay bardağı tahin
Yapılışı:
Hamuru yoğurmak için derin bir yoğurma kabı alın. Yumurtaların ikisinin sarısını ayırın ve gerisini yoğurma kabına koyun. Sütü, yoğurdu, yağı, tuz ve şekeri ekleyin. Elinizle karıştırın ve bir miktar un ekleyip önceden ılık suda şekerle ıslattığınız yaş mayayı ilave edin. Yavaş yavaş elenmiş un ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin. Ben hamuru dinlendirmeden açıyorum. Hamuru ikiye bölün ve her böldüğünüz bezeyi 7 parçaya bölün. 7 adet bezeyi servis tabağı büyüklüğünde oklava yardımıyla açın. Aralarına erittiğiniz tereyağı ve margarin karışımdan fırçayla sürün.Üst üste koyun ve elde ettiğiniz iki yağlı yufkaları açabildiğiniz kadar açın.Sonra bıçakla dörde bölün, sonra her dört parçayı tekrar ikiye bölün. Yufkaların içine içlerden koyun ve rulo şeklinde sarın. Üçgen yufkalara istediğiniz şekli verin. Pofudukları tepsiye dizin ve 2 saat dinlendirin.

Pofuduk Poğaça

Pofuduk Poğaça

Pofuduk Poğaça



Pofuduk Poğaça




 Fırına vereceğiniz zaman üzerlerine ayırdığınız yumurta sarısından fırçayla sürün. Dilerseniz çörek otu ya da susam serpin. 180 derece fırında altı üstü pişene kadar pişirin. Dikkat edin, çok çabuk pişer. Piştikten sonra servis tabağına alın ve afiyetle yiyin. Biz yerken pek mesuttuk...Sevgiler herkese..Afiyet olsun.

Pofuduk Poğaça


Pofuduk Poğaça

Pofuduk Poğaça

Pofuduk Poğaça

Pofuduk Poğaça

                                                  SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                              DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

7 yorum:

  1. Hakikaten pofuduk poğaça bu olsa gerek:) Milföy hamuru gibi olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun..çok teşekkürler Ceren ve Nilgün Hanım..

    YanıtlaSil
  3. oo ne güzel kabarmışlar, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. uf ya,insanı çal -kaç*a teşvik ediyorlar,resimde gerçekten pofuduk gibi görünüyorlar ,ellerine sağılık .....poğaça çalamadım ama reçeteyi kaptım.

    YanıtlaSil
  5. Ama gerçekten pof poftular...çabucak tükettik o yüzden..)çalamadınız..ama inşlh bir gün ikram ederim...çok teşkrler ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Mehtap hanım , yorumunuz için teşşkr ederim...afiyet olsun...))

    YanıtlaSil