Güllaç Tatlısı

21:48 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

22-07-2014


Güllaç Tatlısı
Ramazan geldi ve ne yazık ki gidiyor..Bayrama az kaldı.Bilmiyorum herkeste bayram telaşı var mı ama bana soracak olursanız bende pek yok. Neden derseniz annemin babamın yanına gidemiyorum çünkü, tek tesellim kızlarım yanımda. Sağlıkla, sevgiyle bayrama erelim de gerisini fazla dert etmeyelim en iyisi. Ramazanda güllaçsız olmaz diyenlerdenseniz son son bir kez daha yapın bu güzel ve hafif tatlıyı. Yapması çok kolay ve kafanıza göre süsleyin ya da sadece cevizle yapın. Ben üzerine ne bulduysam koydum meyve olarak, çünkü meyveli seviyorum. Asıl olan tabiki güllaç yufkasının sütle buluşması...


Malzemeler:

6- 7 adet güllaç

1.5 kilo süt

1.5 su bardağı toz şeker

2 top vanilyalı dondurma

1 su bardağı az dövülmüş ceviz ya da fındık

üzeri için: muz, kiraz, üzüm, şeftali, kayısı

toz tarçın, yeşil toz fıstık

7-8 damla gül suyu

Yapılışı:

Sütü şekerle kaynatın, içine dondurmayı koyun karıştırın. Güllaçları cam bir tepsiye aralarına ceviz döküp kırarak dizin. Arada sütle ıslayıp kaşıkla bastırın. Daha sonra tüm sütü üzerine yavaşça dökün. Oldu bitti ve üzerini doğranmış meyvelerle süsleyin, tarçın ve fıstık serpin. İsteğe göre gül suyu serpin. Soğuması için buzdolabında bekletin, hatta bir gece bekleyince daha güzel oluyor. Servis tabağına alın ve afiyetle yiyin. 

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı
Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı

Güllaç Tatlısı
                                  Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                        Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: