Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

13:53 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

10-11-2014


Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )
Bugün size benim çocukluğumda anneciğimin sıkça pişirdiği bir lezzetle tanıştıracağım. Aslında biz mısır ekmeğini çok yaparız ve içine genellikle pırasa ve hamsi koyarız. Bu tarifin içinde hamsi de olmalıydı fakat evde olmadığı için hamsisiz yapmak zorunda kaldım. İnanın gerçekten nefis bir mısır ekmeği oluyor. Misafirlerinize gönül rahatlığıyla ikram edebileceğiniz nefis bir tarif, mutlaka deneyin derim. 


Malzemeler:

3-4 sap pırasa

3 adet yumurta

1 su bardağı süt

2 su bardağı yoğurt

1 su bardağı sıvı yağ

4.5 su bardağına yakın mısır unu

2 paket kabartma tozu

tuz, karabiber, pul biber, kekik, nane

maydanoz, bir tatlı kaşığı toz şeker

Yapılışı:

Pırasaları ayıklayıp yıkayın ve incecik doğrayın. Çok az yağla bir tavada hafif pişirin ve soğumaya bırakın. Diğer taraftan bir yoğurma kabına yumurtaları kırın, çırpmaya başlayın. Mısır unu ve kabartma tozu hariç diğer malzemeleri  ekleyip çırpmaya devam edin. Mısır unu ve kabartma tozunu yavaş yavaş ekleyip karışıma yedirin. 
Karışım iyice homojen bir hale gelince yağlanmış bir tepsiye dökün. Ben ortası delikli kek kalıbına döktüm. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40 45 dakika pişirin. Piştikten sonra ılınmasını bekleyip kalıbı ters çevirin. Daha sonra dilimleyip servis tabaklarına koyun. Nefis bir lezzet sizi bekliyor. Herkese afiyet olsun. 
Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

Mısır Unlu Pırasalı Kek ( ekmek )

                                Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                            Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Mısır unlu tarifleri çok seviyorum. Ellerinize sağlık. Hangi birisini yapacağım blemiyorum ama. ilk fırsatta inşallah yapmak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevincim teşekkür ederim sana, demek ki sen de Karadenizlilik var biraz ya da seviyorsun bizim oraların yemeklerini..Ama cidden mısır unlu tarifler bir başka oluyor, biz çok kullanırız mısır ununu..sevgilerimi yolluyorum..

      Sil