Portakallı Üzümlü Kuru meyveli Damla Çikolatalı Kek

22:01 Dilek'le Mutfakta 11 Comments

27-01-2015
Portakallı Kek
Bir kaç haftadan sonra yoğun reçel yapımının ardından şöyle güzel bir kek yapayım dedim..Portakal koksun..içi dışı portakal olsun istedim..Facebook sayfama ilk fotoğrafı akşam atmıştım ve hemen tarif istedi takipçilerim..Hemencik yazmam lazım.. Akşam çayla birlikte bu güzel ve hafif keki misafirlerimle beraber yedik, tek kelimeyle enfesti..Son dilimlerini de şu an yiyorum.. Sizin de yemeniz için hemen tarifi veriyorum..


Malzemeler:

3 adet yumurta

1 su bardağından bir parmak eksik toz şeker

1/2 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu

2.5 su bardağı elenmiş un

2 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 portakal kabuğunun rendesi

1 fincan kuru üzüm ve kuru meyve taneleri ( önceden suda 5-10 dakika ıslatılmış olacak )

1 fincan damla çikolata

ıslamak için 1 su bardağı taze sıkılmış ve süzülmüş portakal suyu

1 adet bütün portakal

Yapılışı:

Derin bir çırpma kabına oda sıcaklığındaki yumurtaları teker teker kırıp çırpma teliyle çırpmaya başlayın. Toz şekeri ilave edip iyice köpürene kadar çırpın. Şekerle yumurta iyice birbirini emsin. Ardından portakal suyu ve sıvı yağı ilave edip çırpmaya devam edin. Elenmiş unu, kabartma tozlarını ve vanilyayı ekleyip kek kıvamını yakalayın. Portakal kabuğu rendesi ve yıkanmış süzülmüş kuru üzüm, kuru meyveleri ekleyip son bir kere karıştırdıktan sonra yağlayıp un serptiğiniz kek kalıbına eşit şekilde dökün. Üzerine damla çikolatalar serpiştirin ve önceden ısıtılmış 170 derece fırında 25-30 dakika pişirin. 

Portakallı Kek


Kek piştikten sonra ılınmaya bırakın. Bu arada 1 su bardağı taze portakal suyu sıkın ve ılınmış olan kekin üzerine kaşık yardımıyla portakal suyundan gezdirin. Bir adet portakalı iyice yıkadıktan sonra dilimleyip kekin üzerine koyup süsleyin. Dilimleyip servis tabağına alın ve afiyetle yiyin. 


Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek

Portakallı Kek


                        Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                  Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

11 yorum:

  1. Her detayı nasıl da açıklamışsınız... Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nahide Hanım..yorumunuz için ve sitemi ziyaret ettiğiniz için..selam ve sevgiler..iyi geceler

      Sil
  2. Kuru meyveli, portakalli..nefis bir kek olmuş..Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenizcim..bloğuma ilgilenemiyorum bu aaralar o yüzden geç gördüm..yorumun için çok teşkrler..bir gün beraber yeriz inşlh..:)

      Sil
  3. Dilek Hanım Merhaba .
    Kek çok güzel görünüyor. Mis gibi portakal kokusu buraya kadar geldi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Canım şefim..:) güzel yorumunuz için çok teşkrler..kocaman öptüm..

      Sil
  4. Çok güzel bir blog herşey çok güzel. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Portakallı kek için tam zamanı diyorum. Detaylı anlatımınla harika bir tarif. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birgül hanım, yorumunuz için teşekkür ederim..Narenciye kokulu her şey çok güzel..hemen bloğunuuzuz ziyarete gidiyorum..bu aralar arkadaşlarımı ihmal ettim...) selam ve sevgiler..

      Sil
  6. Çok farklı bir tat gibi görünüyor, deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. Çok farklı bir tat gibi görünüyor, deneyeceğim

    YanıtlaSil