Evde Doğal Zeytin Yapımı

00:52 Dilek'le Mutfakta 5 Comments

19-11-2015


Evde Doğal Zeytin Yapımı

Yine  ilk deneyimlerinden biriydi..

Evde Doğal Zeytin Yapımı
Bendeniz İzmir'de 5 yıldır yaşamaktayım, dolayısıyla Ege Kültürüyle değil de Karadeniz ve Marmara'nın yemek kültürüyle yaşadım bu güne değin. Lakin Ege ve Ege Yemekleri her zaman ilgimi çekmiştir ve sürekli araştırıp, sorup öğrenerek yeni yeni tarifler yapmaya çalışıyorum gerçekten. Burada herkes kendi zeytinini kendi yapıyor hemen hemen, neden bende yapmıyım yani..Aslında üşeniyordum ta kii o zeytin ağaçlarının altında kendimi kaybedene dek..Sonra....




Evde Doğal Zeytin Yapımı

Evde Doğal Zeytin Yapımı

Evde Doğal Zeytin Yapımı

Evde Doğal Zeytin Yapımı

Evde Doğal Zeytin Yapımı

Evde Doğal Zeytin Yapımı






Aslında Türkiye'min her bölgesi ayrı bir güzel, ayrı bir zenginliğe sahip..bunu biliyorum. Bizim oralarda fındık ağaçları vardır, kocaman çınarlar akasyalar vardır..Hiç zeytin ağacı yoktur..Ne kadar güzel bir ağaçtır o öyle, hayran kaldım doğrusu..Bizzat zeytin ağacına çıkıp tek tek zeytin topladım ben..o kadar mutluydum ki size komik gelebilir ama öyle..Yürüyüşe çıktığım bir gün keşfettim o zeytin ağaçlarını..Bir baktım insanlar çuval çuval zeytin topluyorlar..Meğer yardımsever biri kimse Allah nur içinde yatırsın bu kişi devlete bağışlamış arsasını ve o arsada saymadım ama 100 den fazla zeytin ağacı var. O an içimden bende toplayayım dedim ve bir poşet bulup geçtim ağaçların altına..hava da bir güzel ki..Zaten canım sıkkın kendimi oyalamaya çalışıyorum, çok iyi geldi bana orada zeytin toplamak. Amanın ne kadar da güzeldi o zeytinler..Zeytin hakkında güzel şeyler düşünmeye başladım, galiba aşık oldum ben bu zeytinlere..Amann ya da ne biliim işte çok hoşuma gitti orada öyle zeytin toplamak..Fındık da toplamıştım bir kere, aynı onun gibi bir şey..Hey Tanrım Egeye zeytin Karadeniz'e fındık vermişsin, insanlar faydalansınlar, şifa bulsunlar diye..sen çok büyüksün..Zaten doğanın mucizelerinde Yüce bir varlık olduğunu çok derin hissediyorsunuz ve şükrediyorsunuz, şükranlarınızı semaya gönderiyorsunuz. 

O gün ve sonrasında iki gün daha ben zeytin topladım, yaklaşık 15- 20 kilo vardı. Hayatımda zeytin toplamadım, yapmadım ve dolayısıyla bu işi en iyi bilen Aynur anneme sordum, öğrendim. Ayyy dedim ne güzel..kızlarıma da anneme de yollarım. Fakat çok da yoruldum artı zeytin dalı gözüme girdi, gözlerim şaşalaştı ve 3-4 gün çift gördüm ve çok ağrı oldu, buna rağmen doktora gitmedim, çay kompresi yaptım ve de çok iyi geldi..

Zeytin Yapımı:

Akşamdan aldım zeytinleri bir güzel yıkadım, daha sonra salona geçtim, yere bir örtü serip aldım zeytinleri karşıma, elime de çekici aldım kesme tahtasında zeytinleri çekiçle kırdım, ama çekirdeğini kırmadan, hemen öyle hafifçe..Derken alt kattaki duvara vurmaya başladı...) Anlaşılan rahatsız olmuştu, ee haklı kadın tabii ben o şevkle hiç aklıma getirmedim alt kattakilerin rahatsız olacağını..


Evde Doğal Zeytin Yapımı

Evde Doğal Zeytin Yapımı

Evde Doğal Zeytin Yapımı


Evde Doğal Zeytin Yapımı
Daha sonra aldım elime keskin bir bıçak ve zeytinlerin diğer yarısını çizerek bitirdim. 

Şimdi ben iki türlü yaptım Aynur annemden öğrendiğim tarifle. Eğer hemen yani bir aya kadar tatlanacak acısı çıkacak olan zeytinleri ya çekiçle ya da bıçakla çizdim ve cam kavanozlara doldurdum. Ağzına kadar su koyup her gün bu suyu değiştirdim. Hala da bazı kavanozların suyunu değiştiriyorum. Yaklaşık bir ay olacak ama bazılarının acısı çıkmadı hala ama az kaldı.

Diğer yarısını da uyutmak üzere plastik ya da cam kavanozlara doldurdum. Kaynamış ve soğutulmuş suyla doldurdum, üzerlerine buzdolabı poşedi geçirdim, hiç hava almamalarını sağladım. Onlar öyle suyun içinde en az 6 ay bekleyecek.
Evde Doğal Zeytin Yapımı
 Ben yiyeceğim kadarını çizdim. Bu sabah ilk zeytinimi yedim ve tadına bayıldım. Çok ama çok beğendim gerçekten. Zeytin bana Akhisar'dan gelirdi zaman zaman, bunun dışında hep hazır alırdım doğrusu. Bundan böyle kendi zeytinimi kendim yapmaya karar verdim. Bence zevkli bir iş, tavsiye ederim. 

Çizip de suyunu değiştirdiğim zeytinlerin acısı çıkınca bir kiloluk kavanoza kaynamış soğuk su, 1 yemek kaşığı limon tuzu, 1 yemek kaşığı kaya tuzu ve bir kaç dilim ince kesilmiş limon koydum ve bir kaç gün de öyle durdu. Tatlanınca yiyeceğim kadar çıkarıp çiçek yağı döktüm üzerlerine ,neden mi çiçek yağı..? öyle dedi Aynur annem..zeytine zeytinyağı dökülmezmiş.. biraz kekikle tatlandırdım..değmeyin kahvaltı keyfime..Nefis oldular nefiss..

Heee bir de zeytinin yapraklarını da yıkadım ve kuruttum, ne mi yapıyorum..çay yapıp içiyorum, çok faydalıymış bilesiniz..



Bana afiyetle yemek nasip olsun, sizde denemek isterseniz benim deneyimlerimden feyz alabilirsiniz. Teşekkürler..


Evde Doğal Zeytin Yapımı

Evde Doğal Zeytin Yapımı


                           Sevgiyle Pişen Yemeklerden,

                                              Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

5 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, Afiyet olsun. Ben de iki yıldır kendi zeytinimi kendim yapıyorum. gerçekten harika oluyor. Geçen yıl siyah da denedim o da süper oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkr ederim Nermin hanım, vallahi bende bundan böyle kendim yapacağım, harika oldular..çerez gibi yiyorum..sevgi ve selamlar benden..

      Sil
  2. Eline saglık dilek abla bende ilkkez denedim sonucu bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Seninde eli,ne sağlık canm..sağolasın..bakalım nasıl olacak..:)

    YanıtlaSil
  4. Bu yıl ben de ilk defa zeytin yaptım. Pazarda görüp almıştım, hem yeşil hem siyah zeytin. ikisi de çok güzel oldu. Bir dahaki sefere daha çok alıp yapacağım. Elinize sağlık, afiyetle, keyifle tüketin inşallah. http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil