Hamburger Ekmeği

14:09 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

04-12-2016


Hamburger Ekmeği
Gecenin bu vakti ben delirdim mi acaba...Aklımda kalacağına midemde kalsın. Onca işimin arasında kalktım hamburger ekmeği yaptım bu gece.

Yapımı bir kaç saatimi alsa da sonuç mükemmel oldu, hatta şu an yiyorum. Beni bu havlete sürükleyen sevgili arkadaşım Pasta Kasrı'nın yöneticisi Tülinciğim ve tarifin asıl sahibi Sevgili Nezahat Nazonun Yemek Tarifleri dir efendim. Kadın yapmış ballandıra ballandıra koymuş instagrama..Gel de yapma..Hatta dün akşam yapacaktım bir baktım dolaba süt bozulmuş o yüzden yapamadım. Sütümü de aldım geldim hamburgerimi de yaptım kızlar. Nasılsa kilom yok, aslanlar gibi vermişim klilolarımı, almam bi daha arkadaşlar..Arada ziyafet iyidir. Bana ve yapacak olanlara afiyet olsun. Bu arada dışarıda yediğimiz ünlü markalarınkinden de bir farkı yok. İçine koyacağınız köftenin kalitesi ve yeşillikler, sosu size kalmış..

Malzemeler:

1 su bardağı ılık su

1 su bardağı ılık süt

1/2 su bardağı sıvı yağ

3 yemek kaşığı toz şeker

1 yemek kaşığı tuz

2 yemek kaşığı instant toz maya

5,5 su bardağı un

Üzerine sürmek için su ve susam

Yapılışı:

İlk önce mayayı bir kaba alın ve ılık su, şekerle ıslatıp karıştırın. Üzerini kapatın ve mayanın köpürmesini bekleyin. Maya çözülünce sütü, yağı, tuzu ilave edin ve karıştırın. Daha sonra unu yavaş yavaş ekleyip kulak memsi kıvamında bir hamur elde edin. Hamuru bir saat ılık bir yerde ağzı kapalı mayalandırın. 


Hamburger Ekmeği 
Mayalanan hamuru elinizle biraz yoğurup tekrar bir saat daha bekletin. Kabaran hamuru tezgaha koyup ikiye bölün. Her bir bezeyi tezgaha biraz un serpip orta kalınlıkta bir merdane yardımıyla açın. 
Hamburger Ekmeği 
Hamburger Ekmeği 
Açtığınız hamurları üstüste koyun ve daha sonra ben yuıvarlak bir kase kullandım. Kaseyle hamura bastırıp yuvarlaklar elde edin. 
Hamburger Ekmeği 
Artan hamuru tekrar yoğurup tekrar ikiye bölüp aynı işlemi yapın. Hamur bitene dek bu işlemi uygulayın. 


Hamburger Ekmeği 
Hamurları yağlı kağıt serili bir fırın tepsisine dizin ve üzerlerine bir fırça yardımıyla su sürün, birer çimdik de susam serpip önceden ısınmış 170 derecede altı üstü kızarana kadar pişirin. Aman ha fazla yakmadan pişirin. 


Hamburger Ekmeği 
Pişen hamburger ekmeklerini servis tabağına alın ve biraz havalandırın. 
Hamburger Ekmeği 

Hamburger Ekmeği 

Hamburger Ekmeği 
İçine hazırladığınız pişmiş köfte, marul, salatalık turşusu vs ile doldurup bir güzel afiyetle yiyin efendim. Ben gece olduğu için içini henüz dolduramadım, salça sürüp bir tane yedim. Yarın yaapıp fotolarım arkadaşlar. Tarif için sevgili Nezahat ve Tülin arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.

                                         Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                     Dilek'le Mutfakta


Ekleme yapıyorum, bu sabah içini doldurdum ve o haliyle fotoğrafladım..nasıl olmuş..? Yorumları bekliyorum. İçinde dereotu, maydanoz, kaşar peyniri, domates dilimi, ketçap ve mayonez var..jambon dilimim de varmış dolapta görmemişim..)


Hamburger Ekmeği 

Hamburger Ekmeği 

Hamburger Ekmeği 



BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Ohhh mis gibi,ellerinize sağlık...Sizi + ekledim.Ben de http://yesimlehertelden.blogspot.com.tr/ sayfama beklerim.Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşim hanım çok teşekkür ederim, hemen bakıyorum..sevgiler..

      Sil