Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

22:31 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

27-04-2017
Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

 Enginarın kalbi Urla, Urla'nın kalbi Enginar

Enginar mevsiminde enginar yemekleri yapmaya devam ediyoruz. Bu hafta sonu  yarın dan itibaren 28-29-30 nisan 2017 Geleneksel Uluslararası Urla Enginar Festivali var. Çok eğlenebileceğiniz, çeşitli etkinliklerle dolu bu festivale gelmenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Böyle festivaller yörenin ekonomisine büyük katkı sağlıyor, üretilen her şeyin tanıtımı ve satışı açısından çok faydalı..o yüzden mümkünatınız var sa mutlaka gidin. Enginarın kalbi Urla, Urla'nın kalbi Enginar söylemiyle lafı yine enginar yemeklerine getireceğim. Tarifin özü çok güzel bir enginar restoranından alma..Enginar üzerine çok şeyler yazabilirim artık, baya bir bilgi birikimim oldu fakat önce bu güzel tarifi paylaşmak istiyorum, mutlaka deneyin. 

Enginarla her çeşit yemek yapılabilir, kimi zaman et yerine, kimi zaman sebze, kimi zaman tatlı, turşu, reçel, zeytinyağlısı, güveçlisi vs vs..elimden geldiğince deniyorum hepsini..çünkü enginarı çok seviyorum, bana göre çok değerli bir sebze..Özellikle karaciğerinde sorunu olanlar için faydası tıbben önerilen bir sebzedir. Buzlukta nasıl saklanması gerektiğini de ayriyeten yazacağım. 

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Malzemeler:

7 adet ayıklanmış enginar çanağı

Kızartmak için zeytinyağı

tuz

Köfte malzemesi için:

300 gr. kıyma

2 dilim ıslatılmış ve sıkılmış bayat ekmek içi

1 adet küçük kuru soğan

1 adet yumurta

7-8 dal maydanoz

tuz, karabiber, kimyon

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber

Üzeri için 7 adet dilim kaşar peyniri

1 yemek kaşığı salça

1 adet küçük domates

2-3 adet yeşil sivri biber

Yapılışı:

Köfte için tüm malzemeleri karıştırıp yoğurun. 7 adet yuvarlak köfte hazırlayın.Limonlu suyun içinde bekleyen enginarları süzüp kaynayan suya atın ve 4-5 dakika pişirin. Piştikten sonra borcama dizin ve hafif tuzlayın. Hazırladığınız köfteleri teflon tavada az zeytinyağıyla hafif kızartın. Kızarttığınız köfteleri enginar çanaklarının üzerine yerleştirin. Köftelerin üzerine dilim kaşarları da yerleştirdikten sonra salçayı biraz sulandırıp yemeğin dibine döküp her yerine yayın. Dilimlenmiş domates ve yeşil biberleri de aralarına serpiştirip 200 derece fırında altı üstü kızarana dek pişirin. Bir tatlı kaşığı tereyağı da üzerine yakışır bence ama ben koymadım.
Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Enginar Çanağında Kaşarlı Köfte

Fırından çıkarıp servis tabağına alın, yanında ben semizotlu cacık yaptım. En favorilerimdendir. Sağlıklı beslenmeye çalışıyoruz, bunca sahte, sağlıksız üretilen besinlerle savaşamaya devam ediyoruz.

Resim yazısı ekle


Herkese enginar tadında güzel günler diliyorum, unutmayın ! Enginarın da bir kalbi var...

                 Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                     Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Bu sene enginar neredeyse bitmek üzere ve ben hala yeni bir tarif paylaşamadım. Oysa en sevdiğim sebzelerden bir tanesi. Üzerine biraz limon gezdirip çiğden yemeği bile çok seviyorum.
    Annemin yaptığı harika bir enginar yemeği vardı. Ama yazmak kısmet olmadı. Umarım bitmeden yeni bir tarifle blogumda misafir edebilirim.
    Köftelisini hiç denemedim. Dolmasını yapmıştım. Eminim köfteli de çok güzeldir. Ellerinize sağlık. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enginar mayıs sonuna kadar var, buzluğa atın bence az da olsa..enginarın çok yemek çeşidi var yapmaya kalksak..her türlüsü nefis bence..yorumunuz için çok teşekkrler, sevgilerimi ilettim.

      Sil