Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

02:14 Dilek'le Mutfakta 2 Comments



Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Reçeller ve marmelatlar kategorime ekleyemediğim çok tarif var, bunlardan hemen bir tanesini sıcağı sıcağına paylaşmak istiyorum.
Bu gördüğünüz meyveyi bilmeyenler vardır. Çünkü Türkiye'nin her bölgesinde göremezsiniz. Tropikal bölgelerin meyvesidir, sıcak sever.. Bir kaktüs türü olan Frenk İnciri Türkiye'de Ege, Akdeniz bölgesinde yetişir. Antalya, Mersin, Adana ve civarlarında yetiştiriliyor. İzmir ve çevresinde de bulunuyor. Bir çok ismi var; bunlar Hint İnciri, Mısır inciri, Babutsa, Kilis inciri, Pabuç inciri, Kaynanadili, Kürek yemişi, gibi farklı isimlerle biliniyor. Faydaları ise bir hayli çok, sıralayacak olursak en başta stres ve yorgunluğu alarak zinde olmamızı sağlıyor. Şeker hastalarına çok iyi geldiği biliniyor, bunun dışında cilt ve saç bakımında kullanılıyor. Tokluk hissi yaratan bu meyvede bol potasyum, kalsiyum, magnezyum, A vitamini, B6, B12, C vitamini, demir bulunmaktadır. Ayrıca doğada kendiliğinden yetiştiği için herhangi bir ilaç ya da hormon ilavesi yoktur, rahatlıkla yenebilir.
Ben bu ilginç meyve ile Urla'nın Bademler köyünde tanışmıştım. Yanlışlıkla elimi değdirdim ve dikeni battı, bir haftada zor çıktı. O yüzden toplarken ve soyarken dikkat etmek gerekiyor.
Kabuğunu soyarken mutlaka kalın bir eldiven kullanın. İçini açtığımda gördüğüm manzara inanılmaz güzeldi. Sanki bir cennet rengi gibiydi, çekirdeklerinin güzelliği, rengi beni benden aldı. Tabiri caiz se dışı seni yakar içi beni..
Dört beş adet toplamıştım bahçeden. Tadını merak ediyordum ve merakım son buldu nihayet. Tadını merak edenlere şunu söyleyebilirim; Mükemmel..
Tatlımsı bir tadı var, sulu fakat değişik bir kokusu da var. Bir tanesini yedim ve diğerlerini marmelat yaptım. Çok az olduğu için bir kasecik çıktı, zaten amacım denemekti.

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı


Malzemeler:
4 adet Frenk inciri
1 su bardağı toz şeker
1 çay kaşığı limon suyu
1 çay bardağı su
Yapılışı:
Çok ince dikenli olduğu için ellerinize kalınca bir eldiven giyerek dış kabuklarını soyup bir tencereye aldığınız Frenk İncirinin içinden çıkan çekirdeklerinin güzelliği sizi etkileyebilir..o derece güzel bir içi var ki anlatamam, rengine aşık oldum.

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Neyse, daha sonra dilimlediğiniz Kaktüs Meyvesini bir çay bardağı suyla yumuşayana dek pişirin. Çok çabuk pişiyor. Daha sonra tarhana için kullandığımız süzgece koyup elinizle ezip çekirdeklerinden arındırın.

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı
Süzülen karışımı tekrar pişirme tenceresine alın ve şekerini ilave edin. Bir fincan kadar su ilave edip kaynatın. Kısık ateşte reçel kıvamı aldırıp daha sonra limonunu verin ve harlı ateşte biraz tıkırdatın. İşte bu kadar..zaten bir kasecik çıktı ve ben afiyetle yedim..tabi hepsini değil, durdukça jöle kıvamında oldu, harikaydı. Seneye daha çok toplayıp yapmayı düşünüyorum.
Eğer rast gelirde bulursanız yapmanızı tavsiye ederim. Herkese sevgiler..

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı

Frenk İnciri Kaktüs Meyvesi Marmelatı


                                                                                                            @dileklemutfakta















BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Merhabalar
    Antalyada görüyorum bu meyveyi ve yemiştim. Tadı güzel eminim marmelatı da güzel olur. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar..ben tadına bayıldım..keşke çok olsa da yesek..

      Sil