Lezzet Keşiflerimden Çikolatalı Pişmeyen Tart

00:15 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Merhabalar,

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 


Bir yemek ve mekan yazarı olarak sürekli keşif peşindeyim. Geçenlerde yaptığım limonlu kekimden 4-5 dilim artmıştı ve ne yapsam diye düşünürken biraz internette gezineyim dedim. Belki değişik bir şeyler bulurum umuduyla  karşıma birbirinden güzel tatlı tarifleri olan Lezzet.com.tr çıktı. Yeni keşfettiğim bu sitede her kategoriden tarifler bulabilirsiniz. Ben çok beğendim ve hemen elimdeki malzemeleri değerlendirebileceğim bir tarif bulup biraz değişiklik yaparak uyguladım. Tatlı tarifleri, börek, hamurişi, diyet yemekleri, çorba tarifleri, videolu tarifler bir hayli çok ve tariflerin anlatımı da güzel bence. 
Doğrusu aradığım pişirmeden yapabileceğim bir tatlı tarifiydi. Artan keklerden bir çok şey yapabiliriz, mesela Truff, kup, mozaik pasta, rulo pasta gibi..Benim bulduğum Çikolatalı pişmeyen tart tarifiydi ve alt tabanında kremalı kakaolu bisküvi ve tereyağı karışımı var. Ben kekleri değerlendireceğim için bisküvi kullanmadım. Tart kalıbım da büyük geleceği için kekleri rondodan geçirip yağlı kağıtta elimle düzleştirip şekil verdim. Üzeri için süt kreması ve çikolata parçacıkları kullandım ben. Üzerine de kivi ve muz dilimleri yerleştirip süsledim, bakalım nasıl olmuş..
 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 


Malzemeler:

4-5 dilim artmış kek

İç dolgusu için:

1/2 paket krema

1 yemek kaşığı pudra şekeri

100 gr. çikolata parçacıkları

Üzerini süslemek için bir adet kivi ve muz

1 çay kaşığı kakao  ve çikolata parçaları

Yapılışı:

Artan kekleri ufalayıp rondodan geçirin. Rondodan geçtiği zaman tekrar katı bir hamur şeklini alan keki yağlı bir kağıt üzerine yayın ve tart şekli verin. ben az yaptığım için tart kalıbıma yeterli gelmedi. Şekil verdiğiniz kek hamurunu kağıttan alıp servis tabağına koyun ve buzdolabında bir saat bekletin.  
 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

İç dolgusu için kremayı bir karıştırma kabına boşaltın. Pudra şekeri ekleyip karıştırın. Krem şanti de kullanabilirsiniz, evinizde ne varsa..Kremanın içine çikolata workshopunda yaptığım çikolata parçalarından ilave ettim ben. Daha sonra karıştırıp kek tartın içine bir kaşık yardımıyla döşeyin. Üzerine ince dilimlenmiş kivi ve muz ile süsleyin. Bir çay kaşığı kakao serpin, bir kaç adet de çikolata parçacıkları..işte bu kadar. Buzdolabında bekletip öyle servis yapın. 
Herkese afiyet olsun.


 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

 Çikolatalı Pişmeyen Tart 

BENZER TARİFLER

0 yorum: