Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

02:45 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

Merhabalar..


Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası
Görselde yeşil ve beyaz ne kadar da yakışıyor değil mi..Bu renklerle yapılmış bir tuzlu pastaya ne dersiniz..?
Bir gece nette yemek sitelerini gezinirken gördüğüm bir tarifi gecikmeli de olsa bu akşam yazıyım. Hiç üşenmeden yapmıştım gece gece..Bu görselde bir çok tarif var ve bu tarifi kafanıza göre de değiştirebilirsiniz. Mesela ben içine kırmızının yakıştığını düşünüyorum lakin o gece kırmızıya dair evde bir şey yoktu ne yazık ki.. Mesela kırmızı biber ve ya mor lahana turşusu giibi ya da pancar turşusu gibi..Siz böyle yapabilirsiniz..
Misafirleriniz ve sevdikleriniz için alternatif çok güzel bir tarif bu..Denemenizi öneriyorum.
Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası
Tarife gelince:

Malzemeler:
300 gr. ıspanak yaprağı ( sapları ve kökü ayıklanmış)
1 kahve fincanı zeytinyağı ya da sıvı yağ
4 adet orta boy yumurta
1/2 çay kaşığı tuz
dilerseniz karabiber
vee 2 yemek kaşığı un
İç malzemesi için:
1 su bardağı süzme yoğurt
1 paket ( 200 gr.) labne peyniri
tuz
2-3 diş ezilmiş sarımsak
parmak şeklinde kesilmiş pancar turşusu ( bende yoktu koyamadım)
Dış malzemesi için:,
Yine 1 çay bardağı süzme yoğurt ve yarım çay bardağı labne
Bir kaç tutam pul biber.
Yapılışı:
Öncelikle ıspanakları yıkayıp süzdükten sonra ister direkt rondodan geçirin , ister hafif buharda haşlayıp öyle hazırlayın..her iki türlü de olur.
Yumurtaların aklarını ayrı bir kaba alın ve mikser yardımıyla güzelce çırpın. Sarılarını derin bir kaba alıp üzerine unu, yağı, ıspanağı, (ıspanak kesinlikle sulu olmasın)  tuz ve karabiberini ekleyip çırpma teliyle çırpın. Ardından çırptığınız yumurta aklarını da yavaşça ekleyip hamura yedirin. 
Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Fırınınızı 175 dereceye ayarlayıp ısıtın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip ıspanaklı harcınızı spatulayla güzelce yayın.


Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası
Önceden ısıtılmış fırına verip yarım saat pişirin. 
Fırından aldığınız keki biraz ılınmaya bırakın. Daha sonra önceden hazırladığınız yoğurt,labne ve sarımsak karışımını pasta kreması sürer gibi kekin her yerine bir spatula yardımıyla sürün. 


Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Kekin baş kısmına bir dizi, sıra sıra şerit halinde kesilmiş pancar turşularını dizin ve daha sonra keki yağlı kağıttan yavaşça ayırarak sıkı bir rulo sarın. Dediğim gibi bende yoktu koyamadım hiç bir şey arasına..) En son yine üzerine pasta kreması sürer gibi yoğurtlu karışımdan döküp buzdolabında bir gece bekletin. Dilerseniz biraz da pul biber gezdirin. Benim gibi öğlen yiyin. 
Bu lezzete bayılacaksınız..Herkese afiyet olsun.


Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası


Yoğurtlu Ispanak Rulo Pastası

@dileklemutfakta İnstagram ve Facebook sayfalarımı da takip etmeyi unutmayın. Ayrıca youtube Dilek Toksoy kanalıma da bekliyorum..sevgiler herkese...Dilek Toksoy

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. Elinize sağlık bu pastayı yapmıitım ve yoğurda pancar pğresi eklemiştim harika bir görünümü olmuştu çok da lezzetliydi sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özgen hanım, evet zaten yazıda da belirttim buna pancar ya da kırmızı köz biber renk olarak şahane yakışır diye..elinize sağlık sizin de ben gece yapmıştım aniden ve evde pancar , biber yoktu, keşke olsaydı..

      Sil
  2. Dilek Hanım sunumunuza bayıldım, ellerinize sağlık. Harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğendiğiniz için mutlu oldum, sevgiler selamlar..

      Sil