Havuçlu Kek Tarifi

21:34 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Havuçlu Kek Tarifi
Bir akşam eve geldik, vakit bir hayli geçti. Canımız nasıl tatlı istiyordu bilseniz. Nedeni de bir kafenin vitrininde gördüğümüz kek dilimleriydi. Çok canım istedi ama almadım ve ben eve gidince yapıp yeriz dedim. Bir dilimine onca parayı verene kadar daha ucuza maledip yeriz dedim. İyi demişim ama, kek de bir güzel oldu sormayın..acele yapılan yemekler daha güzel oluyor. Tarifini her zamanki kek tarifime süt yerine soda koyup yaptım. bol ceviz, tarçın  ve havuçla mükemmel oldu.

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından biraz az sıvıyağ
2 su bardağı un
1 şişe soda
1 fincan çekilmiş ceviziçi
1 adet rendelenmiş havuç
1 tatlı kaşığı toz tarçın
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 kaşık un ve 2 su bardağı süt, 4 yemek kaşığı toz şeker
Yapılışı:
Çırpma kabına yumurtaları kırın. Şekeri ekleyip iyice çırpın. Sırasıyla diğer malzemeleri ekleyip çırpmaaya devam edin. Yağlayıp un serptiğiniz kek kalıbına bu karışımı dökün. Ben un serpmeyi unuttuğum için biraz yapıştı. o yüzden üstü dağıldı ve ben de üstünü kazıyıp ufaladım, başka bir kaba aldım . Sonra da un, süt ve şekerle aceleden bir muhallebi yapıp kekin arasına döktüm.Biraz da buzluktan çıkardığım nar tanelerinden koydum. Üzerine de ufaladığım kekleri serpip elimle hafifçe bastırdım. Neyse, fırında 160 derecede 40 dk pişirin. Fırını önceden ısıtmayı unutmayın. 
Piştikten sonra yaptığım muamele sonucu kekim böyle oldu. Ama emin olun çok leziz oldu. Afiyet olsun. Biz kızlarla ve Esrayla yedik, mest olduk..


Havuçlu Kek Tarifi
                                        SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                            DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: