Kıtır Bal Kabağı Reçeli

00:31 Dilek'le Mutfakta 25 Comments

11-02-2015

Kıtır Bal Kabağı Reçeli
Kıtır kabak reçeli tarifini yazmaya bir türlü fırsat bulamadım..Nihayet bloğumun başına geçip yazabiliyorum. Reçelci teyze oldum bildiğiniz üzere..

Nefis Adapazarı Bal kabağım geldi ve bir kaç gün beklettikten sonra kabaklarımla haşır neşir olmak için mutfağıma girdim. Reçel yapıp satmaya karar verdiğim ilk ürünüm kıtır kabak reçeli oldu. Doğrusunu isterseniz ilk defa kireç suyuyla yaptığım kabak tatlısı enfes oldu. Dışı çıtır içi yumuşacık pamuk gibi ve lezzetli..Yöresel yemek standlarında mutlaka görmüşsünüzdür. Oralarda tadına bakanlar ne kadar lezzetli olduğunu bilirler. Antakya Yöresine ait bu güzel tatlıyı, reçeli mutlaka denemelisiniz. Biraz zahmetli olsa da sonuç mükemmel oluyor. Doğrusunu isterseniz ben de ilk defa yaptım. İyi ki de yapmışım. Bir yanlış yaptım ve bunu fark etmem uzun sürmedi. Aradan 4 hafta geçti ve cam kavanoza koyduğum kabak reçellerim bozulmaya başladı. Sanırım sıcak iken kapaklarını kapatmadım ondan olmalı...Ya da buzdolabında tutmalıydım bilmiyorum. Tarif Cahit Telkök'den ..

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli


Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli


Malzemeler:

4 kilo kabukları soyulmuş ve dilimlenmiş bal kabağı 

4 kilo toz şeker

2 litre su

1 yemek kaşığı limon tuzu

1 adet çubuk tarçın

9-10 adet karanfil

Kireç suyu için:

500 gr. sönmemiş kireç

6 litre su

Yapılışı:

Öncelikle kireç suyunu bir gün öncesinden hazırlamalısınız. 
Sönmemiş Kireç Suyu


Sönmemiş kireci bulmakta bir hayli zorlandım, en sonunda buldum. Eskiden badana yapılan kireç bu..suya bırakıp çözülmesini beklemek gerekiyor. Sağlığımıza zararlı mı diye endişe etmeyin, doğru kullanılırsa hiç bir zararı yok. Kireci kullanmamızdaki amaç kabak dilimlerinin dışının sert ve çıtır olmasını sağlamak. 
Kireci önerdiğin su miktarıyla derin bir mutfak leğeninde ıslatıp en az 12 saat bekletin. Beklettiğiniz kirecin üzerinde biriken kireç kaymağını bir kepçe yardımıyla alın. Kalan duru kireç suyunu dikkatlice altındaki biriken kireci bulandırmadan bir kepçeyle alın ve başka bir kaba aktarın. 
Şimdi bu kireç suyuna dilimlediğiniz kabakları yatırın. Üzerini elinizle bastırın ve gerekirse ağırlık koyun. Bu şekilde 18 saat kadar bekletin. 



Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Daha sonra kabakları kireç suyundan süzün ve bol suyun altında 4-5 kere yıkayın ve bir tencereye bol su koyup kabakları içine atın. Bu şekilde 2 saat kadar suyun içinde bekletin. 
Bir yandan şerbeti kaynamaya alın. Kaynamaya başlayınca içine süzüp yıkadığınız, ortalarına karanfil batırdığınız kabakları atın ve tekrar tıkırdamaya başlayınca ocağın altını kısıp en az 2 saat pişirin. Piştikçe parlayıp cam gibi bir görüntüye bürünen kabaklara en son limon suyu ya da limon tuzu ilave edip bir kaç taşım daha kaynatın ve ocağın altını kapatın. Reçeliniz ya da kabak tatlınız hazır demektir. 
Şimdi gelelim nasıl saklamamız gerektiğine: Eğer hemen tüketilecekse cam kapaklı bir borcamda ve buzdolabında muhafaza edebilirsiniz. Ben kabakların dilimlerini kavanozlara sıralayıp ardından şerbetini döktüm ve soğuyunca kavanozun kapağını kapadım. Bu işlem sanırım dayanıklılığını azalttı. 3 hafta sonra kabakların şerbetinde bozulmalar oldu. Ve ben buna çok üzüldüm. Çünkü çok emek harcadım ve kabak da öyle güzel kuru bir kabaktı ki..Taaaa Adapazarı'dan arkadaşım yollamış sağolsun. Çekirdeklerini bile annem gibi atmadım ve kuruttum. Bir kaç şişem öyle ziyan oldu işte..her neyse arkadaşlar..İşin aslı bu reçel ya da ben tatlı diyorum , çok iyi kaynamalı ve sıcakken kavanozu kapatıp öyle muhafaza etmeli. Açıldıktan sonra buzdolabında saklamalı kesinlikle. 
Veeee kesinlikle servis ederken üzerine tahin gezdirmeli..Herkese afiyet olsun..

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

Kıtır Bal Kabağı Reçeli

                                    Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                Dilek 'le Mutfakta


BENZER TARİFLER

25 yorum:

  1. Bir hayli zahmetli bir reçel ,çok güzel görünüyor ellerinize sağlık ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten çok zahmetli bir reçel canım..beğenip yorum yazmana sevindim..ben ihmal ediyorum bloger gezmelerini..bu aralar reçel siparişleri beni çok meşgul ediyor..sevgi ve selamlar arkadaşım...)

      Sil
  2. Harikasın sen Dilek'ciğim maşallah....aslında annem de hep soğutup kavanoza koy der bana.... soğurkende kıvam alırmış...sıcak sıcak kapatirsan sulu olabilir diyordu..... neyse sen bulursun ona da bir çare .... berekli hayırlı müşterilerin olsun.... çok öptüm

    YanıtlaSil
  3. evet aslında annen doğru der Selmacım lakin uzun süre dayanması için sıcakken kapağını kapatıp ters çevirmek lazım..bana bir araştırsana yapanlardan..uzun süre dayanması için ne yapmalı.. canımm kocaman öptümm

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık annemde eskiden çoğu reçeli bu yöntemle yapardı çokda güzel olurdu,ben hiç denemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşkr ederim Sevilcim, anneciklerimizden öğreneceğimiz ook şey var halaa..bende reçelci teyze oldum :)

      Sil
  5. Benim memleketin kabagida bir baska oluyor :)) recel nefis gozukuyor..kirec tehlikeli degil diye yazdiysanda sanirim asla kullanmam..ne olur ne olmaz :)) ellerine saglik..afiyet olsun..bol musteriler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım..ama kireç suyu duru oluyor, inan bir tehlike yok..çok teşkrler..

      Sil
  6. ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Dilek ablacigim bende yapmak istiyorum fakat yarim kiloluk kabağa ne kadarlik kireç ve suyla bekletmeliyim yardimci olursan cok sevinirim tesekkurler...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Dilek ablacigim bende yapmak istiyorum fakat yarim kiloluk kabağa ne kadarlik kireç ve suyla bekletmeliyim yardimci olursan cok sevinirim tesekkurler

    YanıtlaSil
  9. Elifcim yanii göz kararı kabakların sığacağı kadar bir kabın içinde 1 bardak kireç yeterlidir.. üzerini ağır bir şeyle bastır, suda kalmaları lazım canm.. sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ay bu reçel tarifleri beni mahvetti. Bu da ayrı bir güzel olmuş. Görüntü hele harika olmuş. Ellerinize sağlık Dilek hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ahhh daha yeni görüyorum bu yorumu ben...geç oldu ama çok teşekkürler canımm

      Sil
  11. Elinize sağlık. Ancak bu tatlı Adana'ya aittir ve Adana'da tüm pastanelerde bulunur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanılıyorsunuz bu tatlının ana yeri Antakya'dır fakat her yörede de yapılır aslında

      Sil
  12. Elinize sağlık. Eminim çok güzel olmuştur. Ancak bu tatlı Adana yöresine ait olup Adana'da tüm pastane ve patiserilerin vazgeçilmezidir.

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize saglik elim de 11 kg.butun bir kabak va.Bu tarife gore soyup dograyip tekrar tartmaliyim degil mi?Nacizane fikrim kivamindan emin olmadiginiz receller icin kapatin agzini bir bez le sabaha kadar bekletin.Ertesi günu kivami diledigini gibi ise tekrar bir tasim kaynatip kavonozlayabilirsiniz.Zaten bir cok recel birkac gun kaynatilir.Veya Güneste bekletebilirsiniz.Dogal kivamlanir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, bekletiyorum ve kıvam alınca tekrar ısıtıp kapatıyorum ya da meyvesine göre güneşde de kıvam aldırıyorum..yapa yapa alıştım..çok teşekkürler

      Sil
  14. Elim de 11 kg.lik bir kabak var.Bu oranlar icin soyup temizleyip oyle mi tartmaliyim?Nacizane kivamindan emin olmadiginiz recelleri uzerine bir bez örtüp bir gun bekletip tekrar bir tasim kaynatip oyle kavonozlayabilirsiniz.Eger kivam gelmemisse (kabuk recellerin de genel de kivam zor oluyor)tekrar baska tencere de serbet kaynatip ekliyorum.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Dilek hanım satış yaptığınız için size bu usulle yapılan incir-patlıcan recelini de oneririm.Çocukluğumda annemin yaptığı ve harika olan reçel.Biz rumeliliyiz oraya mi ait bilmiyorum.Küçük siyah incir(taze ve olmuş) ve çizgili soyulup bir santimlik halkalar şeklinde doğranmış patlican, kireçte bekletilip birlikte pişiriliyor.İnanın muhteşem lezzet.Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  16. Merhaba; sönmemiş kireç bulamıyoruz kabakları sertleştirmenin başka yolu yokmudur?
    İlginize teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Merhaba; sönmemiş kireç bulamıyoruz kabakları sertleştirmenin başka yolu yokmudur?
    İlginize teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. İyi günler ben yaptım ama kıvamı çok çok koyu oldı nasıl kurtarabılırım kıvamı beyaz oldu

    YanıtlaSil