Yeşil Ham İncir Reçeli

21:24 Dilek'le Mutfakta 25 Comments

25-04-2015

Yeşil Ham İncir Reçeli
Köylü hanımların pek rağbet etmediği ama biz şehirli kadınların illaki soframızda olmasını istediğimiz değişik ve çok lezzetli olan yeşil incir reçelini ilk defa denedim. Deli gibi yeşil incir aramaya koyuldum. Tanıdık tanımadık kim var sa haber saldım bana yeşil erkek ve de olmamış ham incir bulun diye. Köylere gitsem zibil gibi ağaçlarda dökülüyor yol kenarlarında. Şöyle dalacaksın bahçelere topladıkça toplayacaksın ama neyse..
Sağolsun Aynur annişim ve Hüseyin babişim bana haber ettiler "çabuk gel burada satılıyor" diye. Kendileri çok şeker çok mülayim ve annem babam kadar çok sevdiğim iki güzel insan, imrendirecek kadar güzel bir evli çift, onlara bayılıyorum, onları çok seviyorum. Sayelerinde yeşil incirlerime kavuştum, sıra geldi nasıl pişireceğime dedim ve internet gezime başladım. Tık dedim ve ilk tıklamamda çok cici bir bloggerla karşılaştım. İncir reçelinin yapım aşamalarını o kadar güzel anlatmış ki, bayıldım. Hemen kendisini sosyal medya hesabından buldum ve sohbet ettik. İncir reçelinin nasıl yapıldığını bilmiyordum, ama gerçekten biraz zahmetli ve püf noktaları var. Sevgili Nurdan Çakır Tezgin Hanıma çok teşekkürler.. 

İncirleri kireç kaymağına yatırırım sanıyordum ama çoğu tarifte bu aşamayı uygulamamışlar. Sordum gerek yok dediler. Ama bu ilk deneyimimdi ve biraz da olsa kireç kaymağına yatıracağım bir daha ki denememde. 

Reçel yapmayı çok seviyorum, reçellerimin beğenilmesi beni inanılmaz mutlu ediyor. Bu yüzden de çok itinayla yapmaya çalışıyorum. Bir kere temiz ve hijyenik olmaya gayret ediyorum. Kullandığım malzemeler mutlaka kaliteli olmalı, insan sağlığından daha önemli bir şey yok benim için. Reçellerimi ağzınızın tadıyla ve korkmadan yiyebilirsiniz. 

Şimdi gelelim şu minnak erkek incirlere..İlla ki erkek olacakmış, dişi incir olmaz..Neden olduğunu sormayın, bilmiyorum. Pek yakışıklılar, görünüşleri o kadar güzeldi ki pişirmeye kıyamadım bir an..Şimdi al sen bunları kaynayan şuruba at..yazık değil mi..renkleri dönecek, buruşacaklar dedim ama reçellik hallerini de pek merak ederek işe koyuldum. Hatta bir akşam incirleri ayıklamaya başladım ve uykum geldiği için ertesi akşama bıraktım. 

Yeşil Ham İncir Reçeli
Yaklaşık 5.5 kilo incirim vardı ama ben bunun yarısını ziyan ettim..Nasıl mı..İki tencerede haşladım bir tencereyi unutup fazla haşlayınca  o güzelim incirlerim pert oldu , dağıldılar. Nasıl üzüldüm sormayın. Diğer tencereyi zor kurtardım. Bu tamamen benim hatam, olur böyle şeyler dedim ve 3 kilo incirle idare ettim. Hemen en kısa zamanda yeniden alıp yapacağım. 

İlk denemede incirlerin yarısını ziyan etmiş olsam da çok şükür diğer yarısını kurtardım. İnanın çok güzel bir reçel oldu. Denemek isterseniz tarifimi dikkatlice okuyun canlarım. Eğer yapamazsanız ben buradayım..Sizler için yapıyorum zaten...Çok sevgili arkadaşım Sevinç hanım da okuyordur şu an ..kendisini sevgiyle kucaklıyorum..

Malzemeler:

3 kilo ham yeşil incir

6 kilo toz şeker

3 litre su

2 adet limon suyu ya da 1 tatlı kaşığı limon tuzu

8-9 adet karanfil

1 adet tarçın

1 adet kakule

Yapılışı:

İncirleri akan suyun altında tek tek güzelce yıkayıp süzdürün. Daha sonra incirlerin tepesini ve kıç kısmını kesin ki içi şerbeti çekebilsin. Tüm incirleri bu şekilde kesin ve diğer yandan büyük derin bir tencereye su koyup kaynamaya bırakın. İncirleri ayıklarken ya televizyon seyredin ya da müzik dinleyin ki bıkmayasınız..

Sıra geldi incirleri haşlamaya. Kaynayan suya incirleri bırakın ve sürekli tahta bir kaşıkla dibe doğru bastırıp karıştırın. Benim gibi fazla başından ayrılmayın sakın. Çok sinir oldum kendime diğer tenceredeki incirlerimi ziyan ettim diye ama neyse olan oldu yapacak bişey yok. Sağlık olsun dedik. 


Yeşil Ham İncir Reçeli

Yeşil Ham İncir Reçeli

Yeşil Ham İncir Reçeli


İncirler hafif buruşmaya başlayınca, daha doğrusu bunu şöyle anlayabiliriz. Bir kürdanı incirlere batırın ve çıkarın. Kolay girip çıkıyorsa yeterlidir. Zaten anlayacaksınız ne kadar haşlanması gerektiğini. Şöyle inciri avucunuza alıp sıkarken incir pert olmamalı...:)
 İncirleri haşladıktan sonra süzüp yine bol soğuk su dolu bir leğene aktarın. Leğendeki su soğuyana kadar suyu bolca değiştirin. Eveeeet bu işlemden sonra onları bir kenara bırakın ve şerbeti kaynatmaya başlayın. 

Şerbet malzemelerini derin bir tencereye koyun ve kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık yarım saat kısık ateşte koyulaşmasını bekleyin.  Bu arada siz incirleri tek tek avucunuzda sıkıp suyunu çıkartmalısınız. Bu reçelin püf noktalarından biri de bu. Mutlaka incirlerin suyunu sıkmalısınız. Diğer püf noktası çok haşlamamak..

İncirleri nazikçe sıkıp kaynayan şuruba atın ve ocağın altını açın. İncirler şuruba bayılırlar ve hemen kendilerine gelirler. Bizzat şahit oldum, görseniz nasılda tombullaştılar, şiştiler. Kaynayan reçeli sık sık tahta kaşıkla karıştırın ve incirlerin dibe çökmesini sağlayın. Bir süre sonra zaten incirler dibe çökecektir. 

Yeşil Ham İncir Reçeli

Yeşil Ham İncir Reçeli


Orta ateşte kaynayan reçelin kıvamına bakın ve emin olunca limon suyunu ekleyip 5 dakika daha kaynatıp reçeli ocaktan alın. İlk sıcaklığı geçince temiz cam kavanozlara önce incirleri sonra da şurubu paylaştırıp tamamen soğuduktan sonra kavanozun kapağını kapatın ve ters çevirin. Reçeliniz soğuduktan sonra yenmeye hazır sizi bekliyor olacak. Herkese sağlıklı güzel günler dilerim. Afiyet olsun..


Yeşil Ham İncir Reçeli

Yeşil Ham İncir Reçeli


Yeşil Ham İncir Reçeli
                               
Yeşil Ham İncir Reçeli

Yeşil Ham İncir Reçeli

Yeşil Ham İncir Reçeli

Yeşil Ham İncir Reçeli


Yeşil Ham İncir Reçeli


     Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                      Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

25 yorum:

  1. Güzel şeyler zahmetli malesef. Ellerinize sağlık. Bende 2 kez yaptım ve bıraktım artık. Tembel oldum çünkü. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birgülcüm, gerçekten reçel yapmak zahmetli ama ben seviyorum reçel yapmayı..Sen de nefis yemekler yapıyorsun seni ilgiyle takip ediyorum canım..tariflerinden de yararlanıyorum..sevgi ve selamlarımı gönderiyorum , çok teşkrler canm

      Sil
    2. Slm bende incir reçeli yaparım İst.da kadınlar soyarak satıyorlar çokda güzel yaparım .İncirleri kireç suyuna koyarsanız dağılmıyorlar kıtır oluyorlar .Yaşilini korumak için yeşil bitki boyasıda rengini güzel gösteriyor kolay gelsin.

      Sil
  2. çok severim ellerinize sağlık harika gözüküyorlar

    YanıtlaSil
  3. Ne lezzetli olur.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık ,ceviz ve incir çok meşekkatli ablam da yapardı ben çok gelemiyorum böyle uzun uzun yapılan işlere.
    bi de neyle bu kadar uğraşsan anın da silinip süprülür:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Hatice hanımcım, çok yoruluyorum ama zevkli..bakalım nereye kadar..çok teşkrler yorum için..Sağlıklı günler dilerim..

      Sil
  5. Harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Dilek Hanım son hali mükemmel, ellerinize sağlık.Emekleriniz boşa gitmemis. Afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evett..ama yarısı ziyan oldu..sağlık olsun napalım..sağolun teşkr ederim Kezban hanımcım

      Sil
  7. Ben hiç yapmadım ama ham incir bulursam mutlaka yapıcam,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evt canm incir bulmak zor..inşlh bulup yaparsın canm

      Sil
  8. yeme de yanında yat dediklerinden, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayne öyle..yeme de yanında yat cinsinden..minnak minnak..sevgiler

      Sil
  9. Kakule ne zaman kondu. Şerbeti kaynatirken mi

    YanıtlaSil
  10. Hertür yeşil incir olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır olmaz Nurcan hanım, mayıs ayında olgunlaşmadan toplanan erkek incirlerden oluyor..

      Sil
  11. internetten bir suru incir receli tarifi buldum ama sizin tarifinizi yapmayi tercih ettim ve tercihimde yanilmamisim ilk kez yapmama ragmen recelim harika oldu. tesekkur ederim dilek hanim 😊 😊

    YanıtlaSil
  12. internetten bir cok incir receli tarifi bulmama ragmen sizin tarifinizi yapmayi tercih ettim. ilk kez yapmama ragmen recelim harika oldu. ellerinize saglik 😊 😊

    YanıtlaSil
  13. Bende yaptım ama acı oluyor sizinkiler nasıl tatlı oluyor anlamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incirleri kaynatıp sonra suda çok bekleteceksiniz ve her suyu değişmede incirleri sıkacaksınız..

      Sil