İğnelik Otu İle Tanışalım

15:32 Dilek'le Mutfakta 2 Comments


İğnelik Otu

İğnelik Otu

İğnelik Otu

İğnelik Otu


İğnelik Otu

İğnelik Otu

İğnelik Otu



Merhabalar, bugün yeni bir ot keşfettim tesadüfen. Aslında adını duymuştum ama hiç görmemiştim. Meğerse bizim sitenin bahçesinde sürüyle varmış. Baktım kadının biri topluyor ve ben de sordum ne topluyorsun diye. İğnelik otu olduğunu söyledi ve elime aldım inceledim. Cidden yaprakların ucunda iğneye benzeyen sivri dallar var, çok ilginç geldi. Hemen internetten nasıl bir bitki olduğunu araştırdım. Vee çıkan sonuç her otun binlerce faydası olduğu gibi iğnelik otunun da sayısız faydası olduğunu öğrenmiş oldum.
Tıp da ilaç endüstrisinde kullanılan, antiseptik, antibakteriyel,antifugnal özelliklere sahip bu bitki ya da ot çok ilgimi çekti.
Bakın nelere iyi geliyormuş;
Bağışıklık sistemini güçlendirme
Sindirim sistemini güçlendirme
Cilt ve saç sağlığı
Stresi azaltma ve sakinleştirici
Adet sancılarını giderme
Böbreklerin düzgün çalışması
İltihaplanmayı azaltma
Antienflamatuvar ve Aneljezik özelliği
Ağrıları giderme ve iyileştirme
Antibakteriyel özelliği ile mantar ve grip tedavisinde
Antiviral özelliği ile solunum yollarında
Antihemorajik özelliği ile kanama durdurucu
Kramplar, karın ağrısı ve şişkinliğine
Menopoz tedavisinde
Evet, bir de sağlık sorunları olanlar mutlaka doktoruna danışmalı bu bitkiyi kullanmak isterse. Ben danışmadım ve toplayıp önce bir saat beyaz sirkeli suda beklettim..)) Daha sonra bol suyla tek tek yıkayıp süzdürdüm.
Önce bir kaç dal çiğ olarak yedim, tadı ve aroması fena değildi.
Daha sonra taze yapraklarıyla çayını yaptım. Bir bardağa 4-5 dal iğnelik otu koydum ve üzerini sıcak su ile doldurup yarım saat beklettim.
Bu sabah ta yumurtalısını yaptım. İğnelik otunu doğradım, biraz da taze soğanın yeşil yapraklarından ilave ettim, zeytinyağında kavurdum. Üç adet yumurtayı kırıp tavanın kapağını örttüm. Pişince afiyetle yedim. Çok beğendiğimi söyleyeyim öncelikle, gerçekten ben sevdiğimden herhalde otlu yumurta çeşitlerini, bu otu da sevdim. Her otu da sevmiyorum yanlış anlamayın. Midemin kabul etmediği otlar var, mesela çok sevilen ve değerli bir ot olan Radikayı bir türlü sevemedim.
Neyse, bunun dışında soğanlı, bulgurlu ıspanak yemeğine benzer yemeği yapılabilir. Börek iç malzemesi olabilir. Lorla karıştırılıp kahvaltı seçeneği olabilir. Ege taraflarında yaşayayıp ta bu bitkiyi bilmeyenlere önerilir. Bahçenize bir göz atın ya da parklar, yeşil alanlara bir göz atın.
Herkese mutlu sağlıklı günler dilerim.
                                                                                                                   Dilek Toksoy

İğnelik Otlu Yumurta

İğnelik Otlu Yumurta

İğnelik Otlu Yumurta

İğnelik Otlu Yumurta

İğnelik Otlu Yumurta

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. İğnelik otunu sizin yorumunuz la daha çok sevdim.Allah razı olsun 💓 teşekkür ederim🌿🌿

    YanıtlaSil
  2. Evet biz kavurmasini yapıyoruz süper oluyor soğanla kavuruyoruz çok guzle oluyor denemenizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil