Sarı Kız Pilavı

18:36 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

25-04-2014

Sarı Kız Pilavı
Değişik pilavları seviyorum, bir de tadı damağıma uygunsa..Soğanla kayısı, üzüm, tarçın ve zerdeçalın pirinçle karışıp pişmesinden çıkan değişik ve çok leziz bir pilav yedik bu akşam..daha doğrusu yedim..Daha akşam olmadı..evdekiler gelince yiyecekler..bakalım beğenecekler mi..Benim küçük kızım Aylin için olsun bu pilav..Şarkı isteği gibi oldu ama neyse..)


Sarı kız pilavını bir yerlerde yemiştim ama inanın unuttum..internetten aradım tarifini ve buldum..Ben içine farklı olarak zerdeçal ve yeni bahar koydum. Bir de kuru incir koymadım. Benim tarifim daha güzel oldu diyebilirim. Zaten beğenmediğim ve denemediğim hiç bir tarifi önermem. Damak tadı değişik olanlar, her tarifimi beğenecekler diye bir şey yok tabi..Deneyin canlarım, bir görün bakalım..nasıl oluyormuş tadı..Dilek bunu beğendi..

Malzemeler:

2 su bardağı pirinç

1 adet kuru soğan

6-7 adet kuru kayısı

bir avuç kuru üzüm

1 kase haşlanmış mısır

1 tatlı kaşığı toz tarçın

1 yemek kaşığı toz zerdeçal

1 tatlı kaşığı yeni bahar

tuz, karabiber

4 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:

Pirinçleri ayıklayın ve sıcak tuzlu suda 20 dk. bekletin. Pilav tenceresine yemeklik doğradığınız soğanları yağla kavurun. Peşinden küçük doğranmış kayısılar ve üzümleri ekleyin. Biraz daha kavurun ve peşinden zerdeçal, tarçın,yeni baharı ekleyip karıştırın. Pirinçlerin suyunu süzün ve bol suda yıkayın, tekrar suyunu süzün. Süzdüğünüz pirinçleri pilav tenceresine dökün. Soğanlı, zerdeçallı harçla birbirine yedirin. Haşlanmış mısırları, tuz ve karabiberi ekleyin. 3 su bardağı kaynar suyu pilava ekleyin, karıştırın ve bir taşım kaynayınca ocağın altını en kısığa alıp pişmeye bırakın. Pilav suyunu çekip dibini tutmaya başlayınca pişmiş demektir. Ocağın altını kapatın ve pilavı havalandırın derdi annem. Kepçeyle şöyle bir pirinçleri çevirip tencerenin kapağını örtün, demlenmeye bırakın. Pilav servis etmeye hazır olunca kaseyi ıslatıp pilavdan kaşıkla doldurun ve bastırıp servis tabağına ters çevirin. 

Herkese Afiyet Olsun Canlarım...

Sarı Kız Pilavı

Sarı Kız Pilavı

Sarı Kız Pilavı

Sarı Kız Pilavı

Sarı Kız Pilavı
Sarı Kız Pilavı
                                        Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                       Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Tam benim sevdiğim türden olmuş. Kuru meyveli ve baharatlı. Bildiğimden değil de sarı kız adından ilhamlandım acaba safran da konabilir mi? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ben de düşündüm safran koymayı..evde yokmuş..zerdeçal da yakıştı ama..yorum için teşşkrler..pilav gerçekten enfes oldu..sevgiler

    YanıtlaSil