Kiraz Turşusu

14:44 Dilek Toksoy 10 Comments

01-07-2015


Kiraz Turşusu

Kirazın bolca olduğu güzel yaz mevsimindeyiz. Zayıflatıcı etkisinin yanı sıra kanı sulandırdığını ve bir çok rahatsızlığa iyi geldiğini bilmeyeniniz yoktur sanırım. Kirazı meyve olarak yemeye alışığız bir çoğumuz, mesela kompostosunu yapmayız nedense..Reçelini de herkes bilmez, yapmaz. Ya turşusunu bilen var mı..Karadenizli olanlar bilirler tabi, bende bir Karadenizli olarak kirazın turşusu olduğunu bilenlerdenim. Zaten aslında her şeyin turşusu da reçeli de yapılıyor, ama sevilir ama sevilmez..bu da damak zevkine bağlı bir şey elbette. 


Kiraz Turşusu


Bizim Karadeniz kadınına hayranım ben, neden derseniz; Müthiş bir yaratıcılık var bizim oranın kadınlarında ve en çok da güçlerine hayranım. Bağ, bahçe, meyve ağaçları, fındık kırıla gider bizim oralarda. Ziyan etmezler hiç bir meyveyi, sebzeyi, mutlaka bir çözüm üretip değerlendirilir. Vallahi ben de öyleyim, yani içimde var bu duygu. Kızlar bana kızarlar ama öyleyim, napıyım. Beynimizi çalıştırıyoruz ve genç kalıyoruz aslında..Bir şeyler üretmek, bi şeylerden bi şeyler çıkarmak harika bir duygu..Neyse gelelim kiraza..:) 

Kiraz Turşusu

Kiraz Turşusu


Kirazı fasulye gibi turşu yapsak, sonra da soğanla kavurup yesek diye düşünmüş bizim hamarat Karadeniz Kadını ve ortaya kütür kütür güzel bir aperatiflik hatta doyumluk bir tarif çıkmış ortaya. 

Yapımı çok basit ve mutlaka denemenizi tavsiye ederim. 

Malzemeler:

1 kilo kiraz

2 yemek kaşığı iri kaya tuzu

yeterince su

Yapılılşı:

Kirazları saplarıyla beraber güzelce yıkayın. 2 litrelik cam bir kavanoza aralarına tuz serperek kirazları doldurun. Kapağını kapatıp 12 saat kadar dinledirip sonra kavanozun ağzına kadar su koyun. Kavanozun kapağını kapatın ve 3-4 ay uymaya bırakın. Uyduğu yer serin ve karanlık olsun. Turşu olduktan sonra süzün ve tuzunun gitmesi için suda bekletip tekrar süzün. Soğanı zeytinyağıyla kavurun ve turşu kirazları doğrayıp soğanla bir güzel kavurun. İşte bu kadar basit.

Herkese afiyet olsun, umarım beğenirsiniz.

Kiraz Turşusu

Kiraz Turşusu

                                        Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                             Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

10 yorum:

  1. çok ilginç,tadı nasıl oluyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok değişik oluyor kütür kütür..

      Sil
  2. hiç aklıma gelmezdi kiraz turşusu ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evettt..her şeyin turşusu da oluyo reçeli de canm..:)

      Sil
  3. Geçen bir arkadaş daha paylaşmıştı bunu. Çok ilginç bir tarif. İnsanın aklına kirazdan turşu yapmak cidden gelmiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deenemek için yapmalı..kirazı bir de böyle yemelisiniz..

      Sil
  4. Kiraz ve erik turşusuna bayılıyorum ben, aklım almayarak keyifle yiyorum, ellerine sağlık, bize de beklerim sevgilerle

    YanıtlaSil
  5. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi kiraz turşusu. Kiraz reçeli tarifi almaya gelmiştim turşusuyla karşılaştım. Ama bu tarifinizi de deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha..önce reçel sonra turşu..ilgin için çok teşkrler canm..sevgiler

      Sil