Patlıcan Sarmalı Fırında Pirinç Pilavı

20:03 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

Patlıcan Sarmalı Fırında Pirinç Pilavı
Patlıcanı çok sevdiğimi yazmıştım daha önce. Pazarda yeni çıkmış bostan patlıcanı, ben de aldım hemen. Patlıcanlı pilavı çok seviyorum ve küp küp doğrayıp yapardım ama bu sefer uzun kesip kızarttım ve servis tabağına dizip pilavın üstüne kapadım. Daha tatmadım, kızlarımı bekliyorum, bakalım nasıl olmuş. Bence her halükarda güzel olmuştur. 

Malzemeler:
2 adet bostan patlıcan
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı su
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı sıvı yağ
tuz
et bulyon
karabiber
Kızartmak için sıvı yağ
Yapılışı:
Patlıcanları alacalı soyun ve uzunlamasına incecik kesin. Tuzlu suda 15 dk.kadar bekletin. Tavaya bol sıvı yağ koyun ve kızdıktan sonra patlıcanların suyunu sıkıp, kurulayıp kızartın. Kızarttığınız patlıcanları önce havlu kağıda sonra da pilavı ters yüz edeceğiniz servis tabağına yanlarını örtecek şeklide dizin. 

Patlıcan Sarmalı Fırında Pirinç Pilavı

Sıra geldi pilavı pişirmeye. Tuzlu kaynar suda 15 dk. beklettiğiniz pirinçleri çeşmenin altında tel süzgecin içinde soğuk suyla yıkayın. Pilav tenceresine 1 yemek kaşığı tereyağı ve sıvı yağı koyun. Daha sonra pirinçleri ilave edip biraz kavurun. Et bulyonu sıcak suda eritip 3 su bardağı kaynar suyla pirinçlere ekleyin. tuzunu  da ekleyip karıştırın. Ocağın altını kısıp 15 dk. pişirin. Pilav piştikten sonra tencerenin kapağını açın ve tahta kaşıkla pirinçleri havalandırın. Tekrar kapağını örtün ve demlenmeye bırakın. Pilav demlendikten sonra patlıcanların üzerine döküp, hafifçe kaşıkla bastırın. Sonra pilavı ters yüz edip başka bir servis tabağına aktarın. Üzerine karabiber serpip orta ısılı fırında 15 dk. daha pişirin. Afiyet olsun canlarım..

Patlıcan Sarmalı Fırında Pirinç Pilavı

Patlıcan Sarmalı Fırında Pirinç Pilavı

Patlıcan Sarmalı Fırında Pirinç Pilavı

Patlıcan Sarmalı Fırında Pirinç Pilavı


Patlıcan Sarmalı Fırında Pirinç Pilavı

              Yemek yapmaktan çok yemek fotoğrafı çekmeyi seviyorum galiba....sevgiler
                               


                                                         SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                                                       DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. patlıcanla pilavın birleşimini çok seviyorum çok güzel bir sunum olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Boşnak Kızı..yedik valla çok lezizdi..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,ellerinize sağlık ,nefis iki lezzetin birleşimi harika görünüyor..

    YanıtlaSil