Zeytinyağlı Taze Fasulye

11:36 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Zeytinyağlı Taze Fasulye
Yaz geldiği zaman evlerimizde en çok pişen yemeklerden olan taze fasulye adeta benim için bir kurtarıcı yemektir. Yanında makarna yaparım mutlaka ve bolca salata. En çok da zeytinyağlısını severim, soğuk ve dolapta beklemiş olmalı fasulye yemeği. Yapması gayet basit, sağlığımıza çok yararlı, vazgeçilmez bir yemek benim için. Bilmeyenler için tarifi aşağıda..

Malzemeler:
1 kilo taze fasulye
1 adet kuru soğan
2 adet domates
tuz, 1 tatlı kaşığı toz şeker
yarım çay bardağı zeytinyağı
Yapılışı:
Fasulyeleri ayıklayıp ortadan ikiye bölün. Süzgeçte güzelce yıkayın ve pişireceğiniz tencereye koyun. Ben düdüklü tencerede pişiriyorum daha çabuk ve leziz oluyor. Kuru soğanı yemeklik doğrayıp üzerine ekleyin. Domateslerin kabuklarını soyun ve kuşbaşı doğrayın, onları da ekleyin. Yağ tuz ve şekeri ilave ettikten sonra tencereye yarım çay bardağı su koyup karıştırın ve tencerenin ağzını kapatın. Fasulyeler yumuşayıncaya kadar pişirin. Servis tabağına alın ve soğuyunca afiyetle yiyin. Benim tercihim dolapta bekledikten sonra yemek.
Sağlıklı bir hafta sonu geçirelim inşlh.


Zeytinyağlı Taze Fasulye

                                      SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                             DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: