Kefir Yapımı

23:15 Dilek'le Mutfakta 0 Comments



Kefir Yapımı

Merhabalar

Yaklaşık 4 aydır bloğumla ilgilenemiyorum. Kızımın geçen ay düğünü vardı ve onun telaşından takipçilerimi ihmal ettim. Bu yüzden gerçekten üzüldüğümü belirtmek istiyorum. Düğünden sonra da işe başladım ve zaman buldukça yazmaya devam edeceğim. Özlemişim....


Yazın yapmayı bıraktığım bir şey daha vardı. Kefir...Şimdi yeniden başladım ve her akşam düzenli yapıp içiyorum. Kefir bana inanılmaz enerji veriyor. Kefirin faydalarını bilmeyenler için biraz bahsedeyim arkadaşlar.

Kefir Yapımı


Kefir Kafkasya kökenli bir Orta Asya  içeceği ve tadı bildiğimiz ayran..Kefirin faydalarını bilenler ve içmeye alışanlar bu içecekte bir iksir olduğunu anlarlar. Mutluluk verdiğini düşünüyorum ve kendimi iyi hissettiriyor. Hücre yenileyici, yan etkisi olmayan güçlü bir antibiyotik, alerji tedavi edici özelliği, bağırsak ve sindirim sistemini düzenleyici, mide, karaciğer, safra kesesi hastalıklarına iyi gelir, kansere karşı koruyucu, daha bir sürü faydası olan bu mucize diyebileceğimiz içeceğin nasıl yapıldığını merak edenler için yazımı okuyun.

Kefirin mayasını ben bir yakınımdan almıştım ve 5 senedir muhafaza ediyorum. Kullanmadığım zaman kaynamış soğuk su dolu cam bir kavanoza ya da mayayı yıkayıp süzüp, buzdolabı poşedine koyup buzluğa atıyorum. Mayayı temin edebileceğiniz en bildik yer ise ziraat fakülteleri ya da ben..

Kefirin yapılışı:

2 su bardağı hazır sütü cam ya da pyrex özellikli bir kaba koyun ve çok az ısıtın. Ilık olmalı ve asla sıcak olmamalıdır. Daha sonra mayayı tahta kaşıkla süte mayalanmak üzere koyup karıştırın. Cam kapakla üzerini kapatın, ince bir bezle sarın ve mayalanmaya bırakın. 24 saat sonra kapağını açıp tel olmayan plastik bir süzgece dökün. Süzdüğünüz kefirin bulunduğu kap da cam olmalı.



Kefir Yapımı

Kefir Yapımı

 Süzülen mayaları suyun altında yıkayıp süzmeye bırakın, fazla suyu aksın. Süzdüğünüz kefiri cam bardaklara koyup, afiyetle için. Mayaladığınız kabı hemen yıkayıp kurulayın ve tekrar aynı işlemi yapıp mayalayın. Kefir saatim geldi deyip kalkın ve üşenmeyin.


Kefir Yapımı



Kefir Yapımı
                              Kefir için, sağlıklı kalın..Kocaman sevgiler

                                                                                          Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: