Portakal Kabuğu Reçeli

15:13 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

23-12-2013

Portakal Kabuğu Reçeli

Portakal Kabuğu Reçeli


Nihayet yapmak istediklerimden biri olan bu reçeli yapabildim ve çok mutluyum.
Tarifinde yardımını aldığım Sevinç hanıma sonsuz teşekkürler ediyorum. Kendisi bu tarif için çok kolay dese de bana biraz zahmetli geldi. Ne de olsa Sevinç hanım benden daha deneyimli ve daha çok uzun zaman yemek bloğunda yazı yazıyor. Canım benim, onu çok seviyorum ve kocaman öpüyorum. 

Şimdi gelelim tarife: Kabuğu etli olan portakal, yani yafa portakalından yaptım ben. kabuklarından ayrı, içinden ayrı reçel yaptım ve aradığım lezzeti, kıvamı yakalayabildim. Portakalın o aromatik kokusunu küçüklüğümden beri çok severim. Hatta kozmetikte bile bu kokuyu içeren ürünleri tercih ederim. Bu güzel meyveyi bize sunan tanrıya bir kez daha şükranlarımı iletiyorum...)


Portakal Kabuğu Reçeli


MALZEMELER:

8 adet portakal

1 kilo toz şeker

yarım limon suyu

2 su bardağı portakal suyu

2 su bardağı su

YAPILIŞI:

Portakalları iyice yıkadıktan sonra dış kabuklarını rendeyle traşlayın. Sakın atmayın ve bunları bir yemek kaşığı toz şekerle karıştırıp bir kavanoza koyun ve tatlılarınızda, keklerinizde kullanmak üzere buzdolabına kaldırın. 

Portakalları boyuna çizikler atarak dikkatlice iç meyvesinden soyun. Elde ettiğiniz şeritleri rulo şeklinde sarın ve iğne yardımıyla sıkıca birer birer ipe dizin. İpliğin ucuna bir düğüm atın ki gevşemesin. 


Portakal Kabuğu Reçeli


Daha sonra  bir tencereye koyduğunuz kabukları suyla beraber üçer kere üçer dakika kaynatın ve her defasında suyunu değiştirip kaynatın. Bu işlem acısının çıkması için yapılır. En son olarak soğuk suya koyup üç gün bekletin. Bu arada her gün günde üç kere suyunu değiştirmeyi unutmayın. Böylelikle acısını tamamen almış olursunuz.

Portakal Kabuğu Reçeli


Üç günün sonunda suyunu süzdüğünüz portakal kabuklarını bir tencereye koyun ve üzerine bir kilo toz şekerle, portakal suyu ve iki su bardağı suyu ekleyip  5 dakika kadar kaynatın. Sonra ocağın altını kapatın. Bu işlemi gece yatmadan önce yapın ve sabahleyin tekrar pişirmeye alın. Kaynamaya başlayınca altını kısın ve reçel kıvamına gelinceye kadar pişirin. Pişmesine yakın limon suyunu da ekleyip ocağın altını kapatın. Kavanoza doldurup ağzını sıkıca kapatın. Muhteşem reçelinizi misafirlerinize tatlı olarak da ikram edebilirsiniz. Herkese mutlu ve sağlıklı günler dilerim. Sevgiyle kalın canlarım..


Portakal Kabuğu Reçeli

Portakal Kabuğu Reçeli

Portakal Kabuğu Reçeli

Portakal Kabuğu Reçeli
                                                     SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN

                                                              DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Dilekciğim ellerine sağlık:) Cafer Erol'un vitrin süsü gibi duruyor inan:)) Olsada ağzımıza bir tane atsak:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canım benim..ne de güzel yorum yazmışsın..teşşkrler..gel arkadaşım sana ayırdım ben...öptümm

    YanıtlaSil