8 Mart Dünya Kadınlar Günü

01:54 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

08-03-2014

8 Mart Dünya Kadınlar Günü


Biz kadınların insan üstü bir varlık olduğunu en iyi anlatan sözcük MELEK..


Evlatlarım bana melek der, melek annem der..Ben de kendimi melek sanırım, uçar dururum mutlu mutlu..
Kadın üzerine yazılan bu yazı da çok hoşuma gitti :
"Kadın sevgidir, Kadın şifadır, Kadın güzelliktir, Kadın nefestir, Kadın annedir, Kadın çiçektir, Kadın çocuktur, Kadın aşktır..
Kadına verilen hiç bir sıfat yetmez, çünkü bütün kadınlar MELEK'tir aslında..Sadece kanatları kırıldığında süpürgelerine binerler."
Evet..gerçekten öyle..kanatlarımız kırıldığında süpürgemize bineriz, korunmak için, incinmemek için.
İçimizde bütün sıfatları barındırırız aslında, her yere yeteriz, pratik zekamız, inanılmaz sabrımız ve iş bitiriciliğimiz dünyayı yönetebilecek düzeyde ve bu bilindiği halde dünyayı yönetenler nedense hep erkekler oluyor. 
Önümüzde yerel seçimler var, adaylara bir göz atarsanız kadınların oranının ne kadar az olduğunu göreceksiniz. Hani kadınlar baştacınızdı, baştacı yapın o zaman. Hani kadınlar çok değerli bir ziynet gibiydi sizin için..neden öldüresiye döversiniz, haklarına saygı göstermezsiniz, canlarına kıyarsınız..neden neden...
Sözde kadının adı var boşuna dememiş yazar Duygu Asena..Erkek egemen bir dünyada yaşıyoruz ve sanırım bu hiç değişmeyecek..Ama şunu da unutmayalım..Türk kadını olarak minnet duyacağımız yüce Atatürk'ün kadınlar için getirdiği hak ve özgürlükler bizim miladımız olmuştur..zaman geçtikçe bu hak ve özgürlükleri çoğaltamayanlar utansınlar..Hala kadının yeri evidir diyenler var bu ülkede..

Her zaman kadınlar kendilerinin farkına varabilmeli, kendilerini ifade edebilmeli, dünyadan ve olaylardan haberdar olup, kendilerini geliştirmeli ve düşünüp sorgulayabilmeli. Ülkemizde eğitimin geriye gittiğini, bir kıdım bile ilerleyemediğini, öyle tablet dağıtarak eğitim olamayacağını bir anlasınlar lütfen. Her şeyin başı eğitim ve bu olguyu başaramadıkça melek annelerin kanatlarını kıranlar çok olacak..
Ben ne kadınlar tanıdım, ne çok  hünerleri vardı gün yüzüne çıkarılamayan, ne kadınlar tanıdım ben kadınlığını bilemeden yaşam kavgasında ölen, ne kadınlar tanıdım ben gözlerinden akan yaşın şevkati arayan karanlığında..Ahh ben daha ne kadınlar tanıdım..korku, endişe içinde yaşamını başkaları için yaşayan..öyle dimdik, öyle güçlü, öyle sevecen..herkese yeten..
Karadeniz gezimde oradaki kadınların yaşamı beni çok etkilemişti mesela..Ne kadar güçlü, ne kadar sevecen, ne kadar güzel insanlardı onlar..Karadeniz coğrafyasına uyumlu, hep tamamlayan,yeten ve üreten kadın..





Kadınların günü mü olurmuş derim ben hep..ama belki de olmalı..sene de bir gün de olsa kadınlar hakkında tüm dünyada konuşmalar etkinlikler aynı günde oluyor düşünsenize..bu da iyi bir şey, yani konuşulması bile güzel bence. 

Bir düşüncemi daha söyleyeyim..Kadınları şeytan yapan da melek yapan da erkeklerdir...Rahat bırakın artık şu kadınları, Çaresizliklerle bırakmayın, yollarını tıkamayın, yoldan çıkarmayın..

Kadındaşlarıma sesleniyorum..kendinize değer verin, özgürlüklerinizin peşinden gidin ve cesaretli olun, korkuyu içinizden atın hatta kazıyın..Kimsenin sizi anlamasını beklemeyin, siz kendinizi anlayın bu yeter..Çok fedakar olmanıza gerek yok, elinizden geleni yaptığınızdan eminseniz fazlasını yapmak için ruhunuzu sıkmayın. 
En güzel söz ise başkaları için değil de kendiniz için yaşayın...
Tüm kadınların kendi farkındalıklarına varabildiği, haklarını sahiplenebileceği cesaret ve sevgi dolu yüreğini koruyacağı bir yaşam diliyorum.


                                  Ben de bir Meleğim...


BENZER TARİFLER

0 yorum: