Ankara Pilavı

18:10 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

19-04-2014

Ankara Pilavı
Evde pirinç olmadığı zaman canınız pilav istediyse alın size şahane bir pilav tarifi. Arpa şehriye ile yapılan bu pilav Ankara'ya has bir pilavdır. Tabi biz kadınlar şehriye pilavını elbette biliyoruz ama ben doğrusunu isterseniz hep sade yapardım. Bu tarif değişik oldu ve daha leziz bana göre. Yapıp yiyince siz de anlayacak ve bana hak vereceksiniz. Bu arada pilavı 4 yemek kaşığından fazla yemeyin..fazlası kilo yapar ona göre..)


Malzemeler:

1 paket arpa şehriye

1 yemek kaşığı tereyağı

1 yemek kaşığı zeytinyağı

2 adet domates

1'er adet kırmızı ve yeşil biber

1 adet kuru soğan

tuz, karabiber

Yapılışı:

Tencereye yağları koyup eritin. Yemeklik doğradığınız soğanı koyun ve kavurmaya başlayın. Daha sonra küp doğranmış domatesleri ve biberleri ekleyin. Kavurmaya devam edin. Arpa şehriyeleri de ekledikten sonra 5 dk. kadar daha kavurun. Önceden kaynattığınız suyu ekleyin. Suyun miktarını göz kararı yapıyorum ben. Üzerini bir parmak geçecek şekilde olacaktır. Suyunu koyduktan sonra tuz ekleyip ocağın altını en kısığa ayarlayıp pişirmeye bırakın. Dilerseniz et suyu da kullanabilirsiniz. Pilav suyunu çekip göz göz olunca ocağın altını kapatın ve pilavı kepçeyle karıştırıp tencerenin kapağını örtün ve demlenmeye bırakın. Pilav demlendikten sonra servis tabağına alın ve yanında isterseniz tavuk ve patates kızartmasıyla servis yapın. Ben yanına bir de Acılı Antep Ezmesi koydum, bir kaç adet de turşu. Pilavla harika gidiyor. Herkese afiyetler olsun diyorum arkadaşlar. Bu akşamki menümüz tamamdır. Allah sofralarımızdan bereketi eksik etmesin. Amin..

Ankara Pilavı

Ankara Pilavı


Ankara Pilavı

Ankara Pilavı

Ankara Pilavı

Ankara Pilavı

Ankara Pilavı

Ankara Pilavı
                                     Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                        Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: