Fırında Mezgit Fleto

23:49 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

11-05-2014

Fırında Mezgit Fleto
Cuma günü pişirdiğim mezgit fletoların fotoğrafını çekmiştim ama henüz yazamamıştım arkadaşlar. Bu gün bir yemek bloğu arkadaşımın tarifinde gördüm ve keşke bileydim erik soslu yapardım diye hayıflandım. Değişik tarifleri seviyorum.
Ben fırında domatesli biberli pişirdim. Arkadaşım balıkların altına erikden sos yapıp döşemiş..Ayrı bir lezzet kattığına eminim. Dilerseniz öyle deneyin. buraya tıklarsanız erikli tarife ulaşabilirsiniz..Erik derken şu an bolca olan can eriğinden söz ediyorum. Benim tarifim ise bildiğimiz fırın balık..Benim balık yemeklerim de çok lezzetli olur söyliyim..)

Malzemeler:

1 kilo mezgit fleto

4-5 diş sarımsak

2 adet domates

3 adet yeşil biber

1 adet kırmızı biber

tuz, karabiber, kekik

defne yaprağı

yarım çay bardağı zeytinyağı

1 adet limon

Yapılışı:

Mezgit fletoları güzelce yıkayın ve tuz, karabiber, kekikle tatlandırın. Fırın tepsisine dizin. Aralarına dilimlenmiş domates ve biberleri serpiştirin. Sarımsakları da balıkların aralarına sıkıştırın. Aynı şekilde defne yapraklarını da aralarına sıkıştırıp üzerlerine zeytinyağı limon sosu gezdirin, bir çay bardağı su ilave edin ve  200 derece fırına verin. Nar gibi kızarana kadar pişirin. Piştikten sonra servis tabağına alın afiyetle yiyin. 

Fırında Mezgit Fleto
Yanında fasulye plakisi yaptım ben..ve de tahin helvası..Afiyetle Kalın..

Fasulye Piyazı
Fasulye Piyazı tarifi için buraya tıklayınız..


                                     Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                      Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: