Şeftali Sorbe

18:21 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

22-06-2016
Şeftali Sorbe

Yaz mevsimi bu yıl daha sıcak daha boğucu..Üstelik bir de Ramazan ayındayız. Oruç tutabilen özellikle çalışanlar için söylüyorum Allah ferahlık versin. İşte bu sıcak günlerde ben yaz meyveleriyle bol bol buzlu içecekler yapmaya çalışırım. Yapımı çok basit ve vakit almayan meyveli içecekleri mutlaka yapmanızı tavsiye ederim. Hem farklı içecekler, hem doğal ve lezzetli. Sağlığınıza önem veriyorsanız bu tür içecekleri sıkça yapmaya çalışın arkadaşlar.



Şeftali Sorbe

Şimdi tam şeftali mevsimi..Mis gibi şeftaliyi kesip yemek de güzel fakat süt veya yoğurtla harmanladığınızda inanın harika bir içecek oluyor.


Malzemeler:

4 adet şeftali

4 yemek kaşığı süzme yoğurt

2 yemek kaşığı bal

1 çay kaşığı toz tarçın ( isteğe bağlı )

Yapılışı:

Şeftalileri yıkayıp çekirdeklerini çıkartın . Kabuklarıyla beraber rondoya koyun ve rondoyu çalıştırıp şeftalilerin püre olmasını sağlayın. Diğer malzemeleri de sırayla koyup rondodan geçirin. İşte şeftali sorbeniz buzluğa gitmek üzere hazır. Sorbeyi rondodan alıp kaselere boşaltın ve 5-6 saat dondurucu da bekletin. 


Şeftali Sorbe

Şeftali Sorbe
Dondurucuda bekleyen sorbeyi bir bıçak yardımıyla kesip servis tabağına alın ve afiyetle yiyin. Hararet bastığında en güzel alternatiflerden bir tarif yazdım size, dilerseniz başka meyvelerle de yapabilirsiniz. Herkese Afiyet dolu günler diliyorum, sizi seviyorum.


Şeftali Sorbe


Şeftali Sorbe

Şeftali Sorbe

Şeftali Sorbe


Şeftali Sorbe


                               Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                      Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. harika başka meyvelerle de olur sanırım mesela çilek :-))

    YanıtlaSil
  2. Elbette olur canım, tarifte de belirttim...her meyveyle olur..sevgilerimi yolladım canikom..

    YanıtlaSil