Sarı Kiraz Reçeli

20:25 Dilek'le Mutfakta 0 Comments


Sarı Kiraz Reçeli
Yazın en güzel meyvelerinden kirazın sarı renkte olanının tadı bir başkadır. Bal gibi tatlı, etli dokusuyla yemeye doyamazsınız. Pazarlarda belli bir zamanda satışa çıkar ve en fazla 3 hafta görebilirsiniz. Ben de pazarda görür görmez alıp, birazını yedim, birazıyla da reçel yaptım. Kiraz reçelini sevenler bu tarifime göz atsınlar. Eğer yapamazsanız, ya da vaktiniz yok sa bana ulaşın, ben sizler için yaptım. Diyorum ve tarife geçiyorum..

Sarı Kiraz Reçeli

Sarı Kiraz Reçeli


Malzemeler:
1 kilo sarı kiraz
1 kilo toz şeker
1.5 su bardağı su
1 adet limon suyu
4-5 adet karanfil
1 çubuk tarçın
1 çay kaşığı taze tereyağı

Yapılışı:
Kirazların saplarını ayıklayıp güzelce yıkayın. Çekirdeklerini çıkartıp tencereye koyun. Üzerlerine 2 su bardağı toz şeker gezdirip bir kaç saat bekletin. 

Sarı Kiraz Reçeli
Geri kalan toz şekere 1.5 su bardağı su ekleyin, bir çimdik tuz ve karanfil, tarçın ilave edip kaynamaya alın. Kaynamaya başlayınca şekeri eriyen kirazları da ekleyin. Bir çay kaşığı tereyağı ilavesiyle ilk beş dakika yüksek ateşte kaynatın. Oluşan köpükleri bir delikli kepçe yardımıyla alın. Ocağın altını kısıp yaklaşık 20 25 dakika kaynatın. Koyulaşmaya başlayan reçele limon suyunu da ekleyip ocağın altını açın ve bir taşım kaynatın. Daha sonra ocağın altını kapatın ve reçelinizi güneşte kurutmaya bırakın. Tencerenin üzerini temiz, ince delikli bir tülbentle örtün ve kenarlarını bir lastikle bağlayın, açılmasın. Güneşte bekleyen reçeller daha güzel olur ve bozulmaz. Bekletme işleminden sonra reçeli kaynatmadan tekrar ısıtıp sıcakken kavanozlara koyun, strerilize edilmiş kapaklarla sıkıca kapatıp ters çevirin ve bir gün unutun. 
Herkese sağlıkla, afiyetle yemek nasip olsun. 
                     "Sevgiyle Pişen Yemeklerden"
                                                    Dilek'le Mutfakta

Sarı Kiraz Reçeli

Sarı Kiraz Reçeli

Sarı Kiraz Reçeli

Sarı Kiraz Reçeli

Sarı Kiraz Reçeli


BENZER TARİFLER

0 yorum: