Romanival Karnavalı İzmir'de

01:42 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Romanival Karnavalı İzmir
HIDRELLEZ COŞKUSU, BAHARIN ARDINDAN GELEN YAZ GÜNEŞİ, KIŞ MEVSİMİNİN BİTİŞİ, YENİ UMUTLAR , HAYALLER VE DOĞANIN MUHTEŞEM ZENGİNLİĞİ YÜREKLERİMİZDE KIPIR KIPIR BİR HİS BIRAKIYOR MU..?

Bugün 5 MAYIS Hıdrellez başlangıcı ve üç gün sürecek kutlamalar yine dünyada ve Türkiye'de yapılıyor. Hızır ile İlyas'ın yeryüzünde buluştukları bir gün olarak kutlanıyor. Hızır a.s biliyorsunuz ilahi rahmet ve ilme mahzar olmuş yüce bir insan olarak anılıyor. Çok enteresan rivayetler var onun hakkında, işin bu kısmını bilemem ama bir sır efsanesi olduğu hissediliyor. Keşke bana da görünse..)
Hıdrellez zamanı yapılan ateş yakmalar, işte bolluk bereket getirsin diye yapılan bir çok geleneksel adetler bence o kadar da gerçekçi değil, yani bu adetleri yapmasan da olur, yaparsan da bir şey eksilmez hayatından, eğlenmiş olursun.

Burada anlatılmak istenen, vurgulanan şey şu:
Ey insanoğlu, silkelen, kendine gel ! Koca bir kış geçirdin, üşüdün, aç kaldın, dertlendin, şimdi güneş ve doğa sana gülümsüyor, umutlarını doğaya bırak ve gülümse, özgürlüğün tadını çıkart, kendini doğaya bırak ! Kendini Yenile ! İşte bu kadar ve yoluna devam et, mutlu olmayı seç..

Dedik ve bugün Izmirarena35 ONE LOFT RACE da ilk defa gerçekleşen @rominavalkarnaval organizasyonundaydım. Büyük bir hevesle gittim, çok eğlenecektim, çok dans edecektim. Aralıksız yağan yağmur biraz keyfimi kaçırdı açıkcası. Aslında yağmur berekettir, nimettir dedik ve bekledik. Tek derdim oturamamaktı..çünkü haliyle sandalyeler ıslaktı. 

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Romanival Karnavalı İzmir

Katılımcı firmalar hıdrellez temasına uygun stantlar açmışlardı. Yiyecek içecek de öyle ve Roman adetlerinden yumurta boyama, çiçek taç yapımı, fal bakma, vs gibi etkinlikler çok rağbet gördü diyebilirim. Katılım gerçekten yağmura rağmen çok fazlaydı. Ben kendi adıma sadece oturamadığım için dertlendim. 
Sahne alan sanatçılar arasında en çok ilgiyi Kobra Murat gördü bence..süper bir sahnesi vardı, o sahnedeyken ben de dans edebildim nihayet..gerçekten yağmurun altında dans vardı çılgınca..Ardından Taksim Trio ve Hüsnü Şenlendirici klarnet shovlarıyla harikaydılar. Festivalin geri kalan kısmını göremeden ayrılmak zorunda kaldım. Bu saatten sonra zaten bira içip dans eden insanların hikayeleri vardı.
Her şey güzel planlansa da eksikler vardı, bunu da ilk defa yapılan roman festivalinin kusuru olabilir'e bağlıyorum.
Gerçek romanlar daha çok olmalıydı burada. Onların havası ve gerçekliği festivalin adına çok yakışırdı bence. Bir de hiç çay servisi yoktu. Bira içmek istemeyenler için tek seçenek kahveydi. Meyve tabakları ise güzeldi, yazın gelişini simgeliyor çünkü. Sokak lezzetleri, lokma,midye, kokoreç, nohutlu pilav şahaneydi.
Festival dansçıları harikaydı gerçekten, dilek ağacı, kısmet salıncağı gibi fotoğraf platformları çok ilgi çekti. 
Ahh bir de keşke yağmur yağmasaydı. Bluzumun arkasını bir gösteremedim, incecik yazlık elbisemi giyemedim.Bunlar da kadınsal mevzular..Hee bu arada yarın #yeşil ve #beyaz giyinelim.
Bir festival daha bitti, Her şeye rağmen güzeldi, emeği geçenlere çok teşekkürler. Seneye daha güzellerini bekliyoruz.
Başka festivallerde görüşmek üzere, sevgiyle kalın canlarım.
                                                                                                                                                         DİLEK TOKSOY 

BENZER TARİFLER

0 yorum: