Zeytinyağlı Girit Mezesi Tarifi

02:25 Dilek'le Mutfakta 1 Comments


Zeytinyağlı Girit Kabağı Mezesi


Efendim Merhabalar.

Sevgili Bebeğim..yani bloğuma tekrar yazmaya karar verdim. Ben aslında hiç boş durmuyorum, beni sevenler Youtube kanalımdan takip ediyorlar ama buradan da tarif yazmaya devam..
Çok ama çok güzel bir meze tarifim var. Bir adet kabakla leziz bir meze yapalım hadi..

Zeytinyağlı Girit Kabağı Mezesi

Malzemeler:

1 adet Girit kabak
1 adet soğan
2-3 adet sarımsak
1 fincan zeytinyağı
1 adet limon suyu
tuz, karabiber
1 tutam anason
Üzeri için dereotu

Yapılışı:

Kabağın dış kabuklarını soyun ve kabak soyucu aparatıyla sıyırma şeklinde dilimleyin.
tavaya önce zaytinyağının üçte ikisini dökün ve ezdiğiniz sarımsakları, ardından da yemeklik doğradığınız soğanları ekleyip soteleyin. Daha sonra kabakları ekleyin. Tavayı sallayarak pişirmeye devam edin. Bir miktar su ve yarım limon suyu koyup tavanın üzerine kapak örtüp kabaklar yumuşayana dek pişirin. Ardından kapağı açın ve açıkta pişirin, suyu azalsın. Tuz ve karabiber ve anason ekleyin.
Servis tabağına alın ve üzerine kalan zeytinyağını ve limon suyunu gezdirin. Dereotuyla süsleyin ve afiyetle yiyin.
                                                                         Dilekle Mutfakta Dilek Toksoy
Youtube Dilek Toksoy kanalımda tarifi izleyebilirsiniz.




Zeytinyağlı Girit Kabağı Mezesi





BENZER TARİFLER

1 yorum: