Ev Baklavası Tarifi

02:40 Dilek'le Mutfakta 2 Comments


Ev Baklavası Tarifi

Bugün bayramın 3. gününün ilk saatleri. Benim akşam 22.00 dan sonra baklava yapasım tuttu. Daha doğrusu küçük kızımın ısrarlarına dayanamadım, onu mutlu etmek için annemden öğrendiğim ev baklavasını  açtım, pişirdim ve sizlerle de paylaşmak istedim. Ben pek sevmem baklava ama sevenler çok öyle değil mi ?

Biraz zahmetli tabi yapımı, hatta hazır baklava yufkası da var artık. Fakat ben kendi ellerimle açtım.. Böylesi daha makbul bence.
Kullanılacak Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 poşet kabartma tozu
1 tatlı kaşığı sirke
yarım çay kaşığı kadar tuz
un
250 gr.tereyağı
Açmak için mısır nişastası
1 kase dövülmüş ceviz

Şerbeti için:
5 su bardağı su
4 su bardağı toz şeker
bir kaç damla limon suyu

Yapılışı:
Öncelikle yumurtaları derin bir yoğurma kabına kırıyoruz.Sıvı yağ, süt,kabartma tozu, sirke, tuz ilave ettikten sonra unu yavaş yavaş eleyerek yoğurma işlemine başlıyoruz. Hamur yumuşak bir hal alana dek iyice yoğuruyoruz.
Yoğurulan hamurumuzu 3 eşit parçaya bölüyoruz. Her bir parçayı 10 tane eşit beze yapıyoruz. Toplam 30 adet beze olacak.
Bezeleri yemek tabağı büyüklüğünde tek tek nişasta serperek açıyoruz.10 tane üst üste koyarak toplam 3 adet baklava yufkası oluşturuyoruz.10 adet yufkayı merdaneyle açabildiğimiz kadar açıyoruz.Tepsiye yerleştiriyoruz. Sonra üzerine bolca ceviz serpiştiriyoruz.Aynı işlemi diğer kalan iki yufkayla da yapıp baklavamızı tamamlıyoruz.

Sıra geldi kesme işlemine:
Canınız nasıl isterse öyle kesin diyorum.Ben klasik baklava dilimi yaptım.Küçük derince bir tavada tereyağımızı eritip kesilen baklavanın üzerine yavaşca kaşık yardımıyla döküyoruz.
Ev Baklavası
Ve şimdi fırına verebiliriz.160 derece sıcaklıkta yaklaşık bir saat  pişiriyoruz.Piştikten sonra fırından alıp soğuması için bekliyoruz.
Ev Baklavası
Soğumasını beklerken şerbetimizi ocağa koyuyoruz.Yaklaşık 5 dk. kaynadıktan sonra bir kaç damla limon suyu sıkıp 3 dk daha kaynatıyoruz.
Soğumuş baklavanın üzerine sıcakken şerbetimizi döküyoruz.Şerbeti çekmesini bekleyelim lütfen..
Hımmmm güzel oldu cidden.. Bravo bana
Ev Baklavası
Ev Baklavası
Ev Baklavası
Bu güzel bayram gününde sevgiyle kalın..Afiyet olsun
                                                                                 DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Fotoğrafları gördüm ve evde yapılan baklavadan şu anda 2 tabak yemeye başladım:)

    YanıtlaSil
  2. evde olan her şey daha leziz de ondan..teşşkrler

    YanıtlaSil