Mantı Nasıl Yapılır

00:46 Dilek'le Mutfakta 4 Comments





Mantı

Türk mutfağının en dayanılmaz yemeğidir mantı.
Yapımı biraz zahmetli ama damakta bıraktığı tat inanılmaz çekici..Tabii yedikten sonra midenizde bıraktığı hazım sorununu yaşamanızda çok büyük olasılık. Şu an da ben hala hazmedemedim,çünkü iki tabak yedim utanmadan..
Mantıyı yapmak aslında o kadar da zor değil,sadece yufkalara mantı şekli verirken evdekilerden yardım alabilirseniz daha kısa sürede tamamlarsınız.Kızımla beraber girdik mutfağa ve yoğurduk hamuru, açtık yafkaları,sardık kıymayla ve gerisiiii...



Mantı için malzemeler:
1 kilo un
1 çorba kaşığı tuz
1 çorba kaşığı sıvı yağ
2 bardak su

İçi için:
yarım kilo kıyma
1 adet soğan (rendelenmiş )
tuz karabiber
kıyılmış maydonoz
tüm malzemeleri karıştırın
Yapılışı:
Unu elekten geçirdikten sonra derin bir kapta yoğurmak üzere alıyoruz. tuzunu, yağını koyup su ilave ederek iyice yoğuruyoruz. Çok yumuşak olmamalı.Hamuru iki eşit parçaya bölüyoruz.Elde ettiğimiz bezeleri oklava yardımıyla fazla ince olmadan açıyoruz.

Bıçakla şeritler halinde kesiyoruz.Tekrar tersine şeritler kesiyoruz ve küçük kare şeklini veriyoruz.Her karenin içine orta parmağımızla kıyma içinden sürüyoruz.Daha sonra önce üçgen şeklinde kapatıp parmağımızla kenarlarını bastırıyoruz. Katladığımız yerden iki ucunu kıvırıp bırakıyoruz.



Bu şekilde hepsini yapıp fırınlanmak üzere tepsiye diziyoruz. Ben böyle yapıyorum. Hafif fırında kurutuyorum ondan sonra haşlıyorum.Mantılara şekil verme işini tamamladıktan sonra 200 derece fırında çok az kızarana kadar pişiriyoruz.

Büyükçe bir tencereye su koyuyoruz. İçine bir miktar da tuz atıp kaynamasını bekliyoruz. Kaynamaya başlayan suya mantıları atıyoruz. Yaklaşık 15 dk pişirdikten sonra delikli kepçe yardımıyla servis tabağına alıp biraz soğumasını bekliyoruz.
Sıra geldi üzerine sarımsaklı yoğurdunu dökmeye.Evett bu işlemden sonra 2 yemek  kaşık tereyağında salçayı hafif öldürüyoruz ve yoğurdun üstüne döküyoruz. Dilerseniz karabiber ya da pul biberle süsleyebilirsiniz

Herkese afiyet olsun

                                                                                                       Sevgiyle kalın    DİLEK

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. Mantı en sevdiğim yemeklerden biri. Ellerinize sağlık. Afiyetle yiyin💗🌼💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kezban hanımcım...bende bayılıyorum hele ev yapımıysa kendi ellerimden çıkmışsa...

      Sil
  2. Mantiniz çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık 💗 💚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi güzel..şimdi bu yaptığım ilk yazdığım tariflerden canm.. bu akşam yaptığımda yerken yeniden yayınlamak gerek diye düşündüm..iyi etmişim dimi..ama canı çekenler olmuş ..:) yapsınlar yesinler....) sevgiler

      Sil