İşkembe Çorbası Tarifi

21:24 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

29-01-2013



İşkembe Çorbası
Uzun zamandır yapmadığım bu güzel çorbanın tarifini kayınvalidemden öğrenmiştim. Eskiden işkembe çorbasını,  kurban bayramlarında kesilen kurbanların işkembesinden yapardık. Onu temizlemek bir hayli zahmetliydi. Ben hiç temizlemedim ama temizlenirken gördüğüm için biliyorum. Ayrıca çok ağır kokardı. Fakat şimdi marketlerde satılan, hazır temizlenmiş işkembelerde bu koku yok. İşkembenin yararı var mı, yok mu bilemem ama sakatat ürünü olmasından dolayı fazla yenmemesi gerektiğini düşünüyorum. Ben inanılmaz seviyorum bu tadı, hele gece yarısı içildiğinde..Çocuklarıma asla içiremediğim için çok üzülüyorum doğrusu.
Gelelim tarifine:

Kullanılacak malzemeler:
400 gr. hazır temizlenmiş dana işkembesi
3 yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı yoğurt
yarım limonun suyu
2 yemek kaşığı tereyağı ya da sıvı yağ
1 yemek kaşığı kırmızı toz biber
6 diş sarımsak
2 yemek kaşığı sirke
Yapılışı:
İşkembeyi iyice yıkadıktan sonra kesme tahtasında bıçak yardımıyla küçük parçalar halinde kesin. Çorba yapacağınız tencereye atıp üzerini örtecek kadar su ekleyin. Ocağın altını yakıp kaynamaya bırakın. Bir yandan çorbanın terbiyesiini hazırlayın. Bunun için bir yumurtanın sarısı, 3 yemek kaşığı yoğurt, limon suyu ve unu çırpın.İşkembeler iyice yumuşayınca önceden hazırladığınız terbiyeyi yavaşca dökün ve karıştırın. 5 dakika daha kaynatıp ocaktan alın. Servis kasesine kepçeyle döktüğünüz çorbamızın üzerine iki yemek kaşığı yağda erittiğiniz kırmızı toz biberi kaşık yardımıyla serpin. Sarımsakları az tuzla dövüp sirkeyle karıştırın ve bu sostan kaseye ilave edin. Dilerseniz maydanoz yapraklarıyla süsleyin. Bu soğuk kış günlarinde sıcak sıcak için. 
Herkese afiyet olsun.



İşkembe Çorbası

İşkembe Çorbası

İşkembe Çorbası


İşkembe Çorbası

İşkembe Çorbası

İşkembe Çorbası

İşkembe Çorbası


İşkembe Çorbası

İşkembe Çorbası
                                                    SEVGİYLE PİŞİRİLEN YEMEKLERDEN
                                                                              DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: