Kıymalı Karnabahar Yemeği Tarifi

17:01 Dilek'le Mutfakta 0 Comments


Kıymalı Karnabahar Yemeği 

Karnabahar sebzesini küçükken hiç sevmezdim. Bunun nedeni , bir gün komşumuzun mutfağında karnabar pişerken yaydığı kokuydu. O kokudan tiksinmiştim. Fakat yıllar sonra yine bir gezmede , çok sevdiğim bir akrabamızın yaptığı şekliyle ve tadıyla vazgeçemediğim tatlardan oldu. Şimdi her tarifi ayrı bir güzel ve leziz bence. Bugün kıymalı yemeğini yaptım ve sizlere sunuyorum.

Malzemeler:
1 adet karnabahar
250 gr yemeklik kıyma
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı domates salçası
tuz, karabiber, pul biber
kuru nane ve maydanoz
2 su bardağı su
2 yemek kaşığı sıvı yağ ya da tereyağı

Yapılışı:

Karnabaharı saplarından ayırıp çiçeklerini bol suda yıkıyalım.Dilerseniz saplarını da koyabilirsiniz. Karnabaharları yıkadıktan sonra geniş bir tencereye dizin. 
Şimdi bir tavaya kıymayı ve yemeklik doğradığınız soğanları koyup az suda kavurun. Ben soğanları yağda kavurmayı tercih etmiyorum. Böyle daha sağlıklı çünkü. Soğanlar ve kıyma kavrulunca salçayı ilave edin. Biraz daha kavurun. İki kaşık yağı, tuzunu ve biberlerini de koyup tahta kaşıkla karıştırın. Bu kıymalı harcı tencereye dizdiğiniz kanabaharların üzerine yayın. İki bardak su ilave edip tencerenin kapağını kapatıp pişirmeye bırakın. Yaklaşık yarım saat sonra yemeğimiz pişmiştir.Üzerine mutlaka kuru nane ve maydanoz yapraklarını serpiştirelim. İnanılmaz bir tat veriyor. Servis tabağına alıp üzerine pul biber serpiştirip afiyetle yiyelim.


Kıymalı Karnabahar Yemeği

Kıymalı Karnabahar Yemeği
                              Sevgiyle yapılan lezzetler ve DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: