Tarator soslu patlıcan

22:15 Dilek'le Mutfakta 0 Comments


Tarator soslu patlıcan

Arkadaşlarıma verdiğim bir yemekte yaptığım mezeleri fotoğrafladım. Bunların arasından tarator soslu patlıcanın tarifini yazmak istiyorum. Bu tarifi sevgili dostum Bahir'den aldım. Kendisi tam bir aşçı. Hele mezeler konusunda uzman sayılır. Patlıcanın her türlü yemeği, salatası benim 
vazgeçemediklerimdendir. 


Malzemeler:
6 orta boy bostan patlıcan
10 diş sarımsak
1 çaybardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı limon tuzu
1 adet limon suyu
1 su bardağı su
tuz

Yapılışı:

Patlıcanları yıkayıp kurulayın. Ben mangalda arkalı önlü közledim. Bu işlemi fırında  da yapabilirsiniz. Közlediğiniz patlıcanları ortadan bıçak yardımıyla kesin. Bir yemek kaşığı ile içlerini çıkartın. Böylece kabuklarını soymadan içlerini almış olursunuz. Bu yöntem daha pratik söyliyim. 
Geleleim sosumuzu nasıl hazırlayacağımıza:
Çukurca bir kabın içine ayıklanmış ve havanda dövülmüş sarımsakları koyun. Daha sonra sırasıyla karıştırarak limon suyunu, limon tuzunu, bir su bardağı suyu, zeytinyağını koyun ve çırpma teliyle iyice çırpın. Hazırladığınız sosu patlıcanların üzerine gezdirin ve iyice yedirin. Cam bir servis tabağında servis yapın. 
                       Afiyet Olsun
TARATOR SOSLU KÖZDE PATLICAN
                                                     SEVGİYLE YAPILAN YEMEKLER
                                                                                      DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: