Hamsi Fırında Nasıl Yapılır ( Fırında Hamsi )

22:09 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

Hamsi Fırında
Hamsinin hep tavasını ya da ızgarasını yapardı annem. Yüzde yüz bir Karadeniz kadını olarak ben en çok tavasını seviyorum ama, fırında pişmesi daha sağlıklı olduğu için hamsiyi bu yolla tüketmenizi öneriyorum size. İnanın çok lezzetli oluyor. Hamsiler bitecek diye ödüm kopuyor, bulduğum, gördüğüm yerde alıyorum. tabi ki hamsinin tazesini bilir ve tanırım. Hamsi sever hatta hamsi canavarı biri olarak hamsili yemeklerime göz atabilirsiniz. Bloğumda yapmadığım daha bir çok hamsili tarif var ve ben zamanla yapacağım hepsini. Hamsi seven, sevmeyen herkese sevgiler..

Malzemeler:
1 kilo hamsi
1 adet patates
1 adet kuru soğan
1 adet domates
4 diş sarımsak
kekik
1 adet limon
tuz
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tereyağı
pul biber
karabiber
Yapılışı:
Hamsileri güzelce ayıklayıp yıkadıktan sonra süzülmeleri için delikli bir kapta bekletin. Hamsileri tuzlayın ve bir miktar karabiberle pul biber ekleyip elinizle karıştırın.1 yemek kaşığı zeytin yağını ekleyip bekletin.
Patatesin kabuklarını soyup ince halkalar şeklinde doğrayın. Aynı şekilde soğanı da soyup halkalar şeklinde doğrayın. Fırın tepsisine önce patatesleri dizin, sonra soğanları ve tuz, karabiber, kekik, doğranmış sarımsak, zeytinyağıyla harmanlayın. Bu karışımın üzerine hamsileri dizin. Domatesi ve limonu halka şeklinde doğrayıp hamsinin üzerini süsleyin. Bir tatlı kaşığı tere yağını parçalara bölüp hamsilerin üzerine serpiştirin. Dilerseniz maydanoz yaprakları da serpebilirsiniz. Benim dolabımda bitmiş, ben koyamadım.



 Fırını 250 dereceye ayarlayın ve yemeği fırına verin. Yaklaşık 35 dakika pişirin. Piştikten sonra fırından alın ve afiyetle yiyin. Limon sıkmayı unutmayın. Herkese afiyet olsun.

Hamsi Fırında

Hamsi Fırında

                                                SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                                           DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

4 yorum: