Hamsili Pilav

00:19 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

Hamsili Pilav
Bugün semt pazarına alışveriÅŸe gittim. Bilen biliyor ya pazarda alışveriÅŸ yapmayı çok severim, hatta bir tutkudur bu bende. Evimde bol bol yeÅŸillik olsun, hiç bir ÅŸey eksik olmasın isterim her zaman. Tabi ki bu her zaman mümkün olmuyor. OlabildiÄŸince çok şükür alabiliyoruz. Her neyse ben aldım da aldım. Aklım hep balıkta bu kış, çünkü Ä°zmir'de çok kolay balık bulamıyorum. Ãœstelik Ä°stanbul'a göre de çok pahallı. Karadeniz'liyim ya, hamsiden vazgeçemiyorum. Sabah kahvaltı da bile yerim vallahi. Baktım balıkçı tezgahlarına, fiyatlarda uygun, aldım bir kilocuk hamsi. Hamsi taze mi, deÄŸil mi anlarım bir bakışımla, onu da söyleyeyim yani. Hamsi bana yaramaz bir bakış atmalı, kıpkırmızı olmalı dudiÅŸleri ve bir genç kız kadar diri. Hamsinin mevsiminde yenmesi gerekir. Uzun zamandır hamsili pilav yapmayı hayal ediyordum ve bugün bu hayalimi gerçekleÅŸtirdim. O yüzden çok mutluyum. Fakat evdeki BoÅŸnaklar bu menüden pek hoÅŸlanmadılar. Hamsili pilav yenirmiymiÅŸ vs . vs. Öyle bir yenir ki, tadına doyamazsınız bence. Küçük bir borcama yaptım bende, çünkü sadece ben yiyeceÄŸim için fazlasına gerek yoktu. Yanında bol  karışık salata ve roka yaptım. Aşçılığım tutu, kalktım bir de irmik helvası yapıyım dedim. Yani anlayacağınız sofrayı donattım yine bu akÅŸam. 
Haydi şimdi nasıl yapmışım bir de ona bakalım.
Hamsili Pilav Tarifi
Malzemeler:
1 kilo Karadeniz hamsi
Pilav için:
2 su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı biber salçası
1 adet kuru soÄŸan
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çorba kaşığı kuş üzümü
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
tuz, karabiber, pul biber
kişniş, yeni bahar, tarçın
nane, kekik
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı:
Hamsileri kılçıklarından ayıklayıp, bol suda yıkayıp süzülmeye bırakın. DiÄŸer tarafta bir tavaya soÄŸanı yemeklik doÄŸrayın ve sıvı yaÄŸda kavurun. Salçayı ekleyin ve biraz daha kavurun. Fıstıkları ekleyip kavurmaya devam edin. Yıkayıp süzdüğünüz pirinci ekleyin ve karıştırın. 2 veya 3 dk. kavurun. Tuzunu ve baharatlarını ekleyin. 2.5 su bardağı kaynar su ekleyip karıştırın ve tavanın kapağını kapatıp suyu çekene kadar piÅŸirin. Fazla piÅŸirmenize gerek yoktur. 
Åžimdi orta boy bir borcama hamsileri dizmeye baÅŸlayın. Tabağın ortasından baÅŸlayarak sık aralıklarla hamsileri dizin. Hamsiler tabağın kenarlarından sarkacak. 

Hamsili Pilav

Daha sonra yaptığınız pilavı hamsilerin üzerine dökün ve tekrar geri kalan hamsileri pilavın üzerine sık aralıklarla dizin. Üzerine zeytinyağı gezdirin. Bir çay bardağı su ekleyip 200 derece fırında yarım saat pişirin.


Hamsili Pilav

Fırından çıktıktan sonra borcamın üzerine düz bir servis tabağını örtüp borcamı ters çevirin. Çeri domates ve rokayla süsleyip servis yapın.

Hamsili Pilav

Harika görünüyor değil mi..? Afiyet olsun. Bu lezzeti tatmanızı dilerim.
                              Yanında bol salata yeter..

Karışık Salata
Roka Salata


                                              SEVGÄ°YLE PÄ°ÅžEN YEMEKLERDEN
                                                                                   DÄ°LEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARÄ°FLER

2 yorum: