Pirinçli Yoğurt Çorbası

17:59 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Pirinçli Yoğurt Çorbası
Türk mutfağının vazgeçilmeyen, çok bilindik çorbalarından biri olan yoğurt çorbasını, hazır yapmışken fotoğraflayıp yayınlamak istedim. Geriye dönüp baktığımda, bu çorbanın nasıl yapıldığını öğrendiğim kişi ve yer aklıma geldi. Eskişehir'e kızımı ziyarete gittiğimde, Kütahya'lı bir kız arkadaşı bize bu çorbayı yapmıştı çabucak ve ben de o gün ondan nasıl yapıldığını öğrenmiştim. O güne kadar yapmıyor muydum..? Yapıyordum ama bu tarif bana daha pratik gelmişti. Her neyse, nasıl öğrendim se öğrendim, gelelim tarifine. Bu arada çorbalara kafayı taktım, çorba da çorba..

Malzemeler:
1 su bardağı pirinç
1 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı un
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
5 su bardağı su
tuz
1 paket et bulyon
Yapılışı:
Pirinçleri güzelce ayıklayıp süzgeçte yıkadıktan sonra çorba tenceresine koyun. Üzerine 5 su bardağı suyu koyun. Bir yandan bir çırpma kabına yoğurdu, unu, kırdığınız yumurtayı ( beyazınla beraber ) koyun ve çırpma teliyle iyice çırpın. Bu karışımı çorba tenceresine, pirinçlerin içine atın. Biraz karıştırıp kaynamasını bekleyin ve kaynadıktan sonra kısık ateşte bir süre daha pişmesi için bırakın. Tuz ve et bulyonu da ekleyip bir kaç dakika daha kaynatıp çorbayı ocaktan alın. Bir sos kabında teryağını eritin. Üzerine kırmızı toz biber ve kuru naneyi ekleyip karıştırın. Bu sosu kaselere döktüğünüz çorbanın üzerinde gezdirin ve sıcakken afiyetle için. Afiyet olsun tüm sevdiklerime..


Pirinçli Yoğurt Çorbası

                               SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                                        DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: