Sütlaç Nasıl Yapılır

13:39 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Sütlaç
Sütlü tatlıları hamurlu tatlılardan daha çok seviyorum. En güzeli de bence sütlaç tatlısı. Annemden bile güzel yapıyorum, aman duymasın sakın, ama o biraz sulu yapıyor. Ben tam kıvamında yapıyorum, ne çok sulu ne de çok katı. Tek sorunum bir oturuşta 3 kase filen yiyebiliyorum. Sütlacın tarifi çok basit, bilmeyenler buraya gelsin ve öğrensin lütfen. Bu bilmeyenler kısmı da bence yeni nesil gençler. Haydi bakalım yeni evlenenler, eşlerinize güzel bir geleneksel sütlaç tatlısı yapın. Kolay gelsin şimdiden.

Malzemeler:
2 su bardağı pirinç
2 kilo süt
2.5 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı pirinç unu
vanilya
bir tutam tuz
toz tarçın
Yapılışı:
Pirinçleri bir güzel ayıklayıp süzgeçte yıkayın. Pişirme tenceresine pirinçleri koyun. Üzerine sütü dökün ve pirinçler yumuşayıncaya dek pişirin. Bir tutam tuz atmayı unutmayın.  Ben  şekerini bu aşamada koyuyorum, daha az zararı var çünkü. Şekeri de koyup kaynamaya devam eden sütlaca ayrı bir kasede iki yemek kaşığı pirinç ununu bir miktar suda eritip sulandırdığınız karışımı ekleyin. Karıştırıp vanilyasını da koyun ve 5 dk daha kaynatın. Eğer çok katı olursa biraz süt ilave edebilirsiniz, ya da çok suluysa pirinç unu . Dilerseniz rendelenmiş portakal kabuğu ekleyin.Ocağın altını kapatıp sütlacı kaselere servis edin. Üzerlerine toz tarçın serpip ister sıcak ister soğuk afiyetle yiyin. 



                                         SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                     DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: