Çokokremli Kurabiye

15:59 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Çokokremli Kurabiye
Azerbaycan'lı arkadaşım Sabina Safarova bana bu tarifi gönderdi ama ben pişirme yöntemini farklı yaptım. Çünkü o demir bir pişirme tavasında pişiriyor bu kurabiyeyi. Benim evimde öyle bir alet olmadığı için mecburen fırında pişirdim, gayet de güzel oldu. Demir ceviz tavasıymış ve ocakta pişiyormuş. Değişik oldu diye düşündüğüm için sizlerle paylaşmak istedim. 

Malzemeler:
2 adet yumurta
1 su bardağından biraz az toz şeker
200 gr.margarin
1 yemek kaşığı sirke
3.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Arasına çokokrem
Yapılışı:
Yoğurma kabına yumurtaları kırın ve şekerle beraber çırpın. Eritilmiş margarini ekleyin. Sırasıyla unu, kabartma tozu, vanilya ve sirkeyi ekleyin. İyice yoğurun.



 Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapıp şekil verin. Bende hamur şekillendirici aparat vardı, onunla yaptım. 


Çokokremli Kurabiye

Çokokremli Kurabiye

Bu işlemden sonra yaptığınız hamurları yağlanmış tepsiye dizin ve 150 derece ısıdaki fırına verin. Üzerleri pembeleşince fırından alın ve soğumasını bekleyin. Ekler pastadaki gibi ortalarını bıçakla kesip arasına çokokrem ya da kakaolu krema sürün. 

Çokokremli Kurabiye

Çokokremli Kurabiye

Sabina'ya teşekkür ediyorum. Ben beğendim, umarım siz de beğenirsiniz.

Bu da onun pişirdiği demir tava

Çokokremli Kurabiye

Çokokremli Kurabiye

Vee onun yaptıkları daha şekilli olmuş öyle değil mi...

Çokokremli Kurabiye

                                               SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                                                            DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: