Soğanlı Etli Pilav Tarifi

18:46 Dilek'le Mutfakta 1 Comments

Soğanlı Etli Pilav Tarifi
Soğanlı pilavı ilk defa kayın validem yapmıştı, o zaman yemiştim. Çok farklı gelmişti o zaman bana tadı. Onlar tavuklu pilava soğan koyuyorlardı. Ben de daha zaten yemek yapmayı hiç bilmiyordum, yemeğe soğan konulduğundan dahi haberim yoktu, o derece yani. Pilavı kuzu etiyle yaptım ve fotoğrafladım, şaheser olmuş. Soğan ve etin suyu çok lezzet veriyor pilava. Düğünlerde, özel günlerinizde yapacağınız bu pilavın tarifi çok kolay. 

Malzemeler:
200 gr. kuzu eti
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı et suyu
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağı
tuz, karabiber,kimyon
Yapılışı:
Doğranmış etleri yıkayın ve bir tencereye alın. Üzerini örtecek kadar su koyup etler yumuşayıncaya kadar pişirin. Etin suyunu bir başka kaba alın ve pişen etleri bir yemek kaşığı sıvı yağla kavurun, tuz, karabiber ve kimyonu ekleyip tencerenin kapağını kapatıp pilavı yapmaya başlayın. 
Pirinçleri ben önce yıkamadan kaynar tuzlu suda 15 dk. bekletiyorum. Daha sonra ince bir süzgeçte musluğun altında bol suyla yıkıyorum. 
Soğanın kabuklarını soyup yıkadıktan sonra yemeklik doğrayın. Pilav tenceresine alın ve tereyağı, sıvı yağla pembeleşinceye kadar kavurun. Daha sonra yıkanmış pirinçleri ekleyip 2 dk kadar  kavurun. Bir kaba ayırdığınız 3 su bardağı sıcak et suyunu tencereye ilave edin. Tuzunu atın ve ocağın altını kısıp pişirmeye bırakın. Pilav yaklaşık 15 dakikada altına yapışmaya başlar. İyice suyunu çekmiş ve hafif dibine yapışmış pilavın altını kapatın, tencerenin kapağını açıp tahta kaşıkla şöyle bir karıştırın. Sonra tencerenin kapağını kapatın ve pilavı demlendirin. Sıcakken, bir kaseyi ıslatıp kaseye kaşıkla pilavdan koyun ve bastırın. Sonra kaseyi ters çevirip servis tabağına koyun. Üzerine kavurduğunuz etleri koyun ve afiyetle yiyin. Yanında ayran içmeyi unutmayın. 


Soğanlı Etli Pilav Tarifi

                                        SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                                          DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

1 yorum:

  1. Soğan yemeklere çok güzel bir lezzet katıyor. Bol soğanlı yemekleri çok severim. Pilavda hiç yemedim henüz ama eminim çok lezzetli oluyordur. Aklıma yazdım bu fikri :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil