Patates Pastası

01:43 Dilek'le Mutfakta 0 Comments



Patates Pastası


Kızımın misafirleri için yaptığım patates pastasını fotoğraflamıştım, bloğumda bulunsun istiyorum. Kızım yeni evli ve sanırım mutfak konusunda beni geçecek, pek hevesli yemek yapmaya. Yaptıkları da yeniyor, elinde lezzet var. o gün börekler çörekler yapıldı. Bu patates pastası pek bi güzel olmuştu. Şöyle sarımsaklı yoğurtlu sosla patatesi kapayıp misafirlere sunmak güzeldi. Farklı şekillerde sunum yapılabilir, mesela kasede de olabilir, eskiden öyle yapardım misafirlerime.. Tarif her hanımın bildiği malum patates püresi ve sarımsaklı yoğurt ikilisi....Bilmeyen var sa tarifime bir göz atsın.

MALZEMELER:

5 adet orta boy patates

1 yemek kaşığı tereyağı

1 su bardağı süt

tuz, karabiber, pul biber

3 yemek kaşığı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber

1 kase süzme yoğurt

3 diş sarımsak

üzerini süslemek için maydanoz, nane, dereotu

YAPILIŞI:

Patatesleri yıkayıp yumuşayıncaya kadar haşlayın. Haşlandıktan sonra kabuklarını soyup çatalla ezin ya da robottan geçirin. Tavaya tereyağını koyup eritin. Ardından patatesleri ekleyip kavurmaya başlayın. 1 su bardağı sütü ekleyin ve iyice karıştırın. Tuz ve karabiberi ilave ettikten sonra ıslatılmış bir borcam tepsisine güzelce yayın. 


Patates Pastası

Soğuduktan sonra üzerine çok az sulandırdığınız sarımsak ve tuz ilaveli süzme yoğurdu yayın. Bir kaşık yardımıyla düzeltin. Taze maydanoz, nane ya da dereotuyla süsleyip servis yapın.Dilerseniz pul biberle dilerseniz kırmızı toz biberi zeytinyağında eritip üzerine gezdirebilirsiniz. Ben üzerine yağ dökmedim.  Buzdolabında bekletirseniz daha güzel olur. Herkese afiyet olsun, sevgiyle kalın canlarım.

Patates Pastası

Patates Pastası

Patates Pastası

                                              SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN

                                                      DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: