Kuzu Paça Çorba

22:04 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

04-01-2014

Kuzu Paça Çorba

Uzun zamandan beri tadını özlediğim bir çorbayı bugün bloğuma taşımanın mutluluğunu yaşamaktayım. 

Nedense aklıma kuzu paçası alayım da bir çorba yapayım diye gelmez. Halbuki hem ucuz hem lezzetli, hem inanılmaz faydaları olan bir çorba. Haftada bir veya iki kez arkadaşım Neslihan'la bir yemek menüsü oluşturur, sonra da yapıp yeriz ailecek. Kuzu paçası çorbası yapmak onun aklına geldi ve ben de hemen tamamdır dedim. Sevgili arkadaşım kuzu paçalarını aldı, pişirmek de bana düştü. Onlara güzel bir ziyafet verdim, kemikleri sıyırırken de pek mutluydular..) Keşke fotolarını çekseydim..

Çorbanın faydalarına gelince annelerimiz daha iyi bilirler. Doğrusu biz Karadenizliler hep böyle kemik sularıyla büyüdük ve o yüzden sağlıklıyız. Kemik kalitemiz tartışılmaz...) Kuzu paça derisinin altında bulunan jelatin maddesi kemiklere ve kaslara inanılmaz iyi geliyor. Bir özelliği de çorbanın süt beyazı renginde olmasıdır. İçerdiği ilikdeki jelatin maddesi bir şifa kaynağı diyebiliriz. Ben çocuklarıma sık sık yapıp içirmişimdir, bakmayın şimdi siz onların sevmediğine. Şimdi gerçekten sevmiyorlar bu çorbayı..belki de çok mu yedirdim ne..) bıktılar..

Gelelim çorbamızın tarifine:

MALZEMELER:

5 KİŞİLİK

Kişi başına iki adet kuzu paçası ( 10 adet )

1 adet soğan

7-8 diş sarımsak

1 fincan üzüm sirkesi

1 kase manda yoğurdu, yoksa normal yoğurt ya da süzme yoğurt da olabilir.

1 adet yumurta sarısı

4 yemek kaşığı un

tuz, karabiber, pul biber

YAPILIŞI:

Paçaları öncelikle ateşte tütsüleyin ki kıl kalmasın ve sonra bir süre ılık suda bekletin. Patilerindeki siyah olan kısımlarını bıçak yardımıyla kazıyın.İyice temizleyin. Bol su da iyice yıkadıktan sonra düdüklü tencerede yarısın kadar su, bütün soyulmuş soğan ve sarımsak taneleriyle et kemiğinden ayrılıp, jelatini akana kadar kaynatın. 

İyice piştiğinden emin olduktan sonra terbiyesine kemik suyundan bir miktar alıp sulandırın ve çorbaya ekleyip karıştırın. Terbiyesi için, yumurtanın sarısı ve yoğurt unla iyice çırpılacak. 5 dakika daha çorbayı kaynatıp ateşten alın ve sıcak sıcak servis yapın. Servis yaparken sirkeli sarımsak eklemeyi unutmayın. Dilerseniz bir miktar limon suyu da ekleyin daha leziz oluyor. Herkese afiyet şifa olsun diyorum..

Kuzu Paça Çorba

Kuzu Paça Çorba

Kuzu Paça Çorba

Kuzu Paça Çorba



                                                SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN

                                                       DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: