Susam Helvası

23:14 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

17-05-2014

Susam Helvası
Doğal ve katkısız bir atıştırmalık..Yapımı çok kolay, yemesi keyifli bir yiyecek sunuyorum sizlere..

Bloger arkadaşım Dilek Yetkiner'in tarifiyle hemen sımsıcak yaptığım bu helvayı.. ( aslında krokana benzettim ) bloğumda paylaşmak zamanıdır. Adaşıma çok teşekkür ediyorum, beni buzdolabındaki bekleyen bir kase pekmezi değerlendirdiğim için..) 


MALZEMELER:

100 gr. susam

1 çay bardağı üzüm pekmezi

1 çorba kaşığı fındık ezmesi

YAPILIŞI:

Susamı derince bir sos tenceresine koyun ve hafifçe kavurun. Daha sonra üzerine pekmezi ve fındık ezmesiini ilave edip hızlıca karıştırın. Ocağın altını kısın ve koyulaşana dek pişirin. Piştikten sonra yağlı bir kağıdı elinizle hafif sulayın ve susamlı pekmezi üzerine yayın, kaşıkla düzeltin. Dikdörtgen şekil verip ılınmaya bırakın. 
Susam Helvası


Ilınınca Bıçak yardımıyla dilediğiniz şekilleri verin ve servis tabağına dizin. Ben karmakarışık şekiller verdim, kafama göre. İyice soğuyunca cam bir kavanozda saklayabilirsiniz. Ben çok beğendim, umarım sizlerde beğenirsiniz arkadaşlar..Hepinize iyi akşamlar diliyorum..Kocaman sevgiler, Afiyeler olsun..

Yine bol fotoğraflı...)

Susam Helvası

Susam Helvası

Susam Helvası

Susam Helvası

Susam Helvası

Susam Helvası
                                                    SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN

                                                                  DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: