Hazır Yufkadan Gül Böreği

16:05 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

21-02-2014

Hazır Yufkadan Gül Böreği
Çok pratik ve hafif bir börek tarifim var. Çalışan hanımların kolayca yapabileceği ve fazla vakit almayan böreğin içine dilediğiniz içi koyabilirsiniz. 


Malzemeler:

8 adet hazır yufka

yarım kilo yağlı lor

yarım demet maydanoz

Sosu için:

1 kase yoğurt

1 çay bardağı süt ya da soda

1 yemek kaşığı sirke

1 adet yumurta

yarım çay bardağı sıvı yağ

susam ve çörek otu

Yapılışı:

Yufkaları üstüste koyun ve ortadan ikiye kesin. Loru ve kıyılmış maydanozu karıştırıp yufkanın üzerine uzunlamasına koyun ve rulo şeklinde sarın. Daha sonra bir ucundan tutup daire gibi döndürüp gül şekli verin. Her bir yufkayı bu şekilde yapıp tepsiye dizin. 

Diğer yandan sosunu hazırlayın. Tüm malzemeleri iyice çırpın ve yufkaların üzerine dökün. Susam ve çörek otuyla süsleyin. Tepsiyi bir kapakla ya da alüminyum folyoyla sarıp buzdolabında bir gece bekletin. Ben buzluğa atıyorum ve acil yemek durumlarında buzluktan çıkarıp fırına veriyorum. Buzluğumda her zaman bulunduruyorum. Bu sosla beklediği zaman acaip güzel oluyor. Dilerseniz içini patatesli, kıymalı ya da sebzeli yapabilirsiniz. Fırın ısısı 170 derece olmalıdır ve yaklaşık 25 dk. pişirme süresi vardır. 

Hazır yufkadan yapılan bu tür börekleri buzluğunuzda sürekli bulundurun, acil durumlarda çok işe yarıyor..

Hazır Yufkadan Gül Böreği


Herkese mutlu hafta sonları diliyorum..ben salata diyetime devam ediyorum...)

Hazır Yufkadan Gül Böreği

Hazır Yufkadan Gül Böreği


                                        Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                             Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: