Ev Yapımı Yoğurt Mayalanması

21:44 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

08-03-2014

Ev Yapımı Yoğurt Mayalanması
Yıllarca kendi yoğurdumu kendim yapmış biri olarak, yoğurdun evde nasıl yapıldığını bilmeyenler için paylaşmak istiyorum.
Aslında 4-5 yıldır evde yoğurt yapmıyorum. Malum sokak sütlerinin güvenilirliği konusunda bir çok şey yazıldı, çizildi ve bu yüzden de süt almayı bırakmıştım. Fakat çocuklarımı hep taze sütten yapılan yoğurtla büyüttüm. Sakarya'da yaşıyordum o zamanlar ve oranın köyleri inanılmaz güzel ve bereketli, dolayısıyla da hayvanları da bu bereketten faydalandığı için onların verdiği sütler de kaliteliydi. Keşke bende inek besleyebilseydim ve onun sütünden faydalanabilseydim. O sütten yapılan sütlaçlar, yoğurtlar, tereyağlarının lezzetini bir düşünsenize..hem çok sağlıklı, hem leziz.

İzmir'de yaşadığım yere çok yakın bir köy var ve burada hakiki katıksız inek sütü bulabildiğim için çok mutluyum. Haftada bir alıp yoğurt mayalıyorum, artanla da sütlü tatlılar yapıyorum. Biliyorsunuz doktorlar artık inek sütünü tercih etmemizi söylüyorlar, kendi yoğurdumuzu kendimiz yapmalıyız. Doğal beslenmeye dönüş var, zengini fakiri çoğu insan bunun farkında artık ve kendi besinini kendi üretmeye çalışıyorlar. Evlerin balkonlarında bile sebze yetiştiriyorlar. Hepimiz doğal beslenmeye özen göstermeliyiz öyle değil mi..hep böyle sağlıklı kalınmıyor ne yazık ki..Kendimize iyi bakalım, yediklerimize dikkat edelim ki daha iyi daha sağlıklı şartlarda yaşayabilme imkanımız olsun.

Ev yoğurdu nasıl yapılır:

3 kilo köy sütünü derin bir tencereye koyup kaynatın. 15 dk ara ara karıştırarak kaynatmaya devam edin ve sonra ocağın altını kapatın. Sütü mayalayacağınız kaba alın. Kilo başına bir yemek kaşığı yoğurt mayası kullanın. Ben probiyotik yoğurt kullandım. Yani üç kiloya üç yemek kaşığı yoğurt lazım. Yoğurdu az sütle karıştırın ve ılınmış süte dökerek tahta kaşıkla karıştırın. Sütün sıcaklığının annelerimizden öğrendiğimiz gibi serçe parmağını yakmayacak ısıda olmasına özen gösterin.

Ev Yapımı Yoğurt Mayalanması
Ev Yapımı Yoğurt Mayalanması


 Sütü mayaladıktan sonra kabın kapağını örtün ve ince bir battaniyeyle sarın. Oda sıcaklığında 4 saat beklettikten sonra battaniyeyi kaldırın ve kabın kapağını açın, buzdolabına kaldırın. Açık bir şekilde 8 saat kalsın. Sonra kapağını örtebilirsiniz. Mis gibi ev yoğurdunuz yenmeye hazır, herkese sağlıkla ,afiyetle dolu günler diliyorum.

Ev Yapımı Yoğurt Mayalanması

Ev Yapımı Yoğurt Mayalanması
Ev Yapımı Yoğurt Mayalanması

Ev Yapımı Yoğurt Mayalanması
                          Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                         Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: