Barbunya Pilaki

18:25 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

03-04-2014

Barbunya Pilaki
Öyle lezzetli gelir ki bana bu yemek, en sevdiklerimden..Barbunya fasulyesinin benim midemde ayrı bir yeri var. Küçüklüğümden beri yemeye doyamam nedense..Vücudum istiyor deli gibi yemeyi kaşık kaşık..patlayana kadar yerim yani..Sonrası malum...)
Sanırım bende demir ve çinko eksilince böyle hissediyorum. Barbunyada  çünkü bol miktarda çinko, demir, kalsiyum ve E vitamini bulunuyor. Çok değerli bir protein kaynağı.Üzerine kıyılmış maydanoz serpmek ise tesadüfi değilmiş. Barbunyada bulunan demirin emilimini maydanozda bulunan C vitamini sağlamak amaçlı kullanılıyormuş.Yani mutlaka yanında C vitamini içeren bir yiyecek tüketmeliyiz. Bence maydanoz çok yakışıyor ve bol C vitamini de var zaten. Bunları da belirttikten sonra tarifime geçmek istiyorum.  Kızım Ceren'de bana çekmiş, hiç dayanamaz barbunyaya..Diğer kızım pek sevmez. Barbunya pilaki yaptığım zaman yanında mutlaka tereyağlı pirinç pilavım olur. Yanında komposto seviyorum . İşte size bir günün yemek menüsü..

Malzemeler:

2 su bardağı kuru barbunya

1 adet kuru soğan

1 adet havuç

1 adet patates

3-4 diş sarımsak

1 yemek kaşığı salça

1 tatlı kaşığı toz şeker

tuz, 

3 yemek kaşığı zeytinyağı

Maydanoz

Yapılışı:

Akşamdan ıslattığınız barbunyaları 15 dk. haşlayıp suyunu süzün. Biraz vitamini gitse de midemize dokunmaması açısından bu önemlidir. Daha sonra soğanı incecik doğrayın. Patatesi havucu küçük küçük doğrayın, sarımsakları soyup bütün halinde sebzelere karıştırın. Ben güveçte pişirdim plakiyi, daha lezzetli oluyor. Güveçin içine haşlanan barbunyaları koyun. Doğradığınız sebzeleri, soğan ve sarımsağı da ilave edin. Salçayı sulandırıp yemeğe ekleyin. Zeytinyağını, tuzu, toz şekeri de ilave ettikten sonra üzeriini 2 parmak geçecek şekilde sıcak su koyun ve ocağa alıp pişirmeye bırakın. Kısık ateşte bir saat pişirin. Barbunyalar yumuşayınca ocaktan alın ve servis tabağına koyun. Üzerini kıyılmış maydanozla süsleyin. Daha önce dediğim gibi maydanoz aslında süsleme amaçlı konulmuyor. Demirin emilimini sağlamak için konuluyor. Dilerseniz limon sıkıp öyle yiyin. Yanında pilav ve kompostoyla..Herkese afiyet olsun..

Barbunya Pilaki

Barbunya Pilaki
                               Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                             Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum: