Düğün Çorbası

20:55 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

03-04-2014

Düğün Çorbası
Aslı kuzu gerdanıyla yapılan düğün çorbası Anadolu yemek kültürünün baş tariflerindendir. Köy düğünlerine gittiğimde hep bu çorbadan yaparlardı. Artık köylere gidemez oldum ve özlüyorum..
Sakarya'da otururken köylerini gezmek nasip olmuştu. Şunu söyleyebilirim ki Sakarya'nın köyleri bir cennet. Keşke fotoğraflasaydım o zamanlar gördüğüm güzellikleri. İnsanları da bir o kadar güzel, misafir perverdi. İlk defa orada yemiştim bu çorbayı. Tabi onların çorbasının içindeki etler daha leziz ve iriceydi. Ben kemikli kuzu etini düdüklüde pişirdim ve onun etiyle yaptım. Gerçekten çok güzel oldu. Tavuk etiyle de yaparız bu çorbayı. Sonuçta terbiyesi hep aynı, etin tadı değişiyor sadece. Şimdi gelelim tarifine..

Malzemeler:

yarım kilocuk kemikli kuzu eti

1 adet yumurta

1 kase yoğurt

4 çorba kaşığı un

reyhan otu ya da maydanoz, taze nane

Yapılışı:

Kuzu etini yıkayıp düdüklü tencerede iyice pişirin. Etler yumuşacık olana dek pişirdikten sonra suyunu bir tencereye süzün ve etleri kemiklerinden ayırıp didikleyin. Süzdüğünüz et suyuna gerekirse biraz su ekleyip kaynatın. Didiklediğiniz etleri içine atın.

Çorbanın terbiyesini hazırlamaya başlayın. Derin bir kaseye yumurtayı , yoğurdu ve unu koyup çırpma teli ya da mikserle iyice çırpın. Etin suyundan bir kaç kaşık alıp karışıma ekleyin ve sonra kaynayan çorbaya yavaşça ilave edip karıştırın. Çorbanın kıvamı olduktan sonra 5 dk daha kaynatıp ocağın altını söndürün. Çorbayı kaselere alıp yıkayıp doğradığınız maydanoz, taze nane ya da reyhan otu ( ben reyhan otu kullandım..çok severim ) ekleyin. Dilerseniz toz kırmızı biberli tereyağ eritip üzerine gezdirin. Ben yapmadım, böyle sade daha çok hoşuma gidiyor. Çorbayı sıcak sıcak için, herkese afiyet olsun. 

Düğün Çorbası
Düğün Çorbası

Düğün Çorbası

Düğün Çorbası
                                    Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                    Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: