Kıymalı Karnabahar Yemeği

20:00 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

18-04-2014

Kıymalı Karnabahar Yemeği
Karnabahar mevsimi geçmek üzere..son son yapıp yiyelim dedik. Bizim evde en sevdiğimiz tarifi bu.. Karnabaharı küçükken hiç sevmezdim, kokusu midemi bulandırırdı. Bu tarifi çok eskiden bir akrabamda yemiştim ve o zaman sevmeye başladım. Kızlarıma da sevdirdim. Pamuk gibi yumuşacık, misss kokulu, bol maydanoz ve naneli..Tavsiye ediyorum şiddetle..)


Malzemeler:

1 adet orta boy karnabahar

200 gr. kıyma

1 adet kuru soğan

2 adet yeşil biber

2 adet domates

1 yemek kaşığı salça

2 yemek kaşığı zeytinyağı

tuz, karabiber

maydanoz, nane

Yapılışı:

Karnabaharın dip yapraklarını kesin, yıkayın ve bütün şekilde derin bir tencereye koyun. 

Tavaya zeytinyağını koyun ve yemeklik doğranmış soğanı kavurun. Salçayı koyun karıştırın. Kıymayı ekleyin, kavurmaya devam edin. Doğranmış domatesleri, biberleri ilave edin ve güzelce kavurun. Tuz ve karabiberi serpip ocağın altını kapatın. 

Tencereye koyduğunuz karnabaharın üstüne kıymalı harcı her yerine gelecek şekilde dökün. Harç tavasına su ekleyip tencerenin kenarından içine dökün. Az suyla karnabahar yumuşayana dek pişirin. Piştikten sonra üstüne mutlaka hem maydanoz hem nane serpin ve tencerenin kapağını kapatın. Ben de her ikisi de yoktu koyamadım. İnanın lezzeti harika oluyor. Servis yaparken karnabaharı kepçeyle ayırarak servis yapın ve sıcakken yiyin. 

Herkese Afiyet Olsun..

Kıymalı Karnabahar Yemeği

Kıymalı Karnabahar Yemeği

Kıymalı Karnabahar Yemeği

Kıymalı Karnabahar Yemeği
                                         Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                              Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: