Tavuklu Salata

20:19 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

07-04-2014

Tavuklu Salata
Pilav üstü tavuk yapmıştım ve tavuk etlerinden artmıştı. Etleri değerlendirmenin en güzel yolu bol yeşillikle harmanlayıp salata yapmak oldu. Doğrusu pek de güzel oldu. Eskiden günlerde baş salatamızdı. Koca bir kase yaptım ve işten gelmişim, çok açım..kimseyi beklemedim ve oturdum hepsini yedim. Ama ekmek ya da başka hiç bir şey yemedim. Bugünkü limitim doldu..)
Salatalar sofralarımızın vazgeçilmezi, tamamlayıcısı..Salatasız sofram olmaz hemen hemen. Ailecek çok seviyoruz. Almamız gereken vitamin ve mineralleri doğal yollardan her gün salata yiyerek alabiliriz. 

Malzemeler:

200 gr. tavuk döneri

marul, salatalık

kırmızı lahana, havuç

haşlanmış mısır

taze yeşil soğan

zeytinyağı, tuz, limon suyu

Ya da yağ ve limon suyu koymadan ketçap ve mayonez sıkabilirsiniz. Bir kase de yoğurt..Ben öyle yaptım..

Yapılışı:

Marulu, taze soğanı ayıklayıp yıkayın ve irice doğrayın. Kırmızı lahanayı ince şeritler halinde kesip tuz ve limonla ovun. Havucu rendeleyin, salatalığı incecik dilimleyin. Hepsini salata kasesine alın, haşlanmış mısır ekleyin ve karıştırın. Tavuk dönerini isterseniz hazır alın isteseniz kendiniz de yapabilirsiniz. Ben bütün tavuğu haşladım. Daha sonra etlerini kemiklerinden sıyırdım ve küçük parçalar halinde doğrayıp yağsız tavada az sıvı yağla kavurdum. İçine tuz, karabiber, kekik, köri, ekleyip karıştırdım. Tavuk etlerini de salataya katıp karıştırdıktan sonra üzerine mayonez, ketçap, 4 yemek kaşığı da yoğurt ekleyip harmanladım. Nasıl severseniz salatayı öyle tatlandırın. İsterseniz dediğim gibi zeytinyağı, tuz, limon suyu kullanabilirsiniz. Bu sizin damak zevkinize kalmış bir şey. 

Herkese afiyetler olsun arkadaşlar..


Tavuklu Salata

Tavuklu Salata

Tavuklu Salata

Tavuklu Salata

Tavuklu Salata

Tavuklu Salata

Tavuklu Salata

Tavuklu Salata
                                   Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                             Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: