Pekmezli Pelte

19:00 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

07-04-2014


Pekmezli Pelte
Pelteyi çocukluğumda annem yapmazdı, dolayısıyla da ben bilmezdim..Keşfedince tutkunu oldum diyebilirim. İlk olarak portakal peltesiyle tanıştık..Sakarya'daki komşum öğretmişti, baktım çok basit ve süt değil de suyla yapılıyor..Kolay ve leziz geldi bana.
Nişastayı sulandırıp her çeşit meyve suyuyla tatlı yapabiliriz. Bu tarifimin de hikayesi biraz komik..Buzdolabında reçel kaselerinde kalan ayva reçeli ve pekmez, bir de erik pestili vardı annemin yolladığı..işte ben hepsini bir tencereye koydum. Üzerine 4 su bardağı kaynamış su koyarak bir kaç taşım kaynattım. Daha sonra 4 yemek kaşığı mısır nişastasını biraz suyla sulandırdım. Kaynayan pekmezli karışıma ekledim yavaşça, kıvam alması kısa sürdü ve sürekli karıştırdım. Biraz da vanilya ekledim. 3-5 dk. pişirip ocağın altını kapattım.Cam kaselere eşit şeklide kepçeyle koydum. Daha sonra üzerine bol hindistan cevizi döküp ılındıktan sonra buzdolabına koydum. Bir kaç saat sonra dolaptan alıp yiyebilirsiniz. Çok hafif, çok leziz çok naturel bir tatlı oldu. Elime sağlık..

Herkese AFİYETLER OLSUN..

Pekmezli Pelte

Pekmezli Pelte

Pekmezli Pelte

Pekmezli Pelte
Pekmezli Pelte

Pekmezli Pelte
                                        Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                            Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: