Rulo Köfte

22:28 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

06-04-2014

Rulo Köfte
Rulo Köfteyi denemeyen var sa yapsın. Ama benim gibi dilimlerken dağıtmayın. Biraz acele ettim dilimlerken ve dağıldı. Köfte sevenler için çok lezzetli bir tarif. Köftenin dip sosu değişik olanları var, ben domates ve biberli yaptım. Kaşarlısı, mantarlısı  da yapılır, nasıl isterseniz dip olarak öyle yapın.
 

Malzemeler:

500 gr. kıyma

1 adet kuru soğan

2 adet yumurta

tuz, karabiber, kimyon

Yağlı kağıt

İçi için:

1 kase haşlanmış bezelye

1 kase haşlanmış küp havuç

Dip sosu için:

4 adet domates

5 adet yeşil biber

1 yemek kaşığı salça

2 yemek kaşığı sıvı yağ 

tuz, karabiber, kekik, pul biber

maydanoz

Yapılışı:

İlk önce köfteyi yoğurmaya başlayın. Derince bir yoğurma kabına kıymayı koyun. Soğanı soyup rendeleyin. Yumurtaları kırın, tuz, karabiber, kimyon ekleyip iyice yoğurun. Yağlı kağıdı masaya yayın, Köfteyi kağıdın her yerine gelecek şekilde bastırarak yayın. Köftenin şekli dikdörtgen olmalıdır. Daha sonra içine haşlanmış havuç, bezelye garnitürden koyup her tarafına serpiyoruz. İç malzemeyi rulo şeklinde koyuluyor ama ben serperek yaptım, yani köftenin her yerine dağıttım. Daha sonra kağıdın başından tutup köfteyi rulo şeklinde sarın ve buzdolabında bir kaç saat bekletin. Dolaptan aldığınız köfteyi fırına vermek üzere tepsiye koyun ve 180-190 derecede fırında pişirin. 

Köfteler pişerken dip sosunu yapmaya başlayın. Bunun için domatesleri ve biberleri iyice yıkayın ve küp şeklinde doğrayın. Tavaya 2 yemek kaşığı sıvı yağ koyun ve doğradığınız domatesleri, biberleri ekleyip 5 dk kadar kavurun. Salçayı da ekledikten sonra bir müddet daha kavurun. Tuz, karabiber, kekik, maydanoz ve dilerseniz pul biberi de ekleyip tekrar karıştırın. Hazırladığınız sosu cam bir tepsiye dökün. Üzerine fırında pişirdiğiniz ve dilimleyip kestiğiniz rulo köfteleri dizin. Tekrar fırına verin ve 5- 10 dk daha pişirin. Fırından aldıktan sonra servis tabağına koyun, afiyetle yiyin. Üzerine maydanoz serpmeyi unutmayın. 

Afiyetle Kalın Canlarım..

Rulo Köfte

Rulo Köfte

Rulo Köfte

Rulo Köfte
Rulo Köfte

Rulo Köfte

Rulo Köfte
                                           Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                           Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. Nefis...ellerinize sağlık..G+1 yapıldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett çok nefisti..teşşkrler Selma hanımcım..öptüm sevgilerr

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor....

    YanıtlaSil